З початку війни в Україні модернізували 163 літаки, серед яких немає жодного нового.
Наприкінці липня командувач Повітряних сил України Сергій Дроздов в Бразилії зустрівся з виробником літака Super Tukano. Там він оглянув штурмовики та випробував їх виробничі потужності, передає Радіо Свобода.
Бразильський літак створений як тренувальний. За своїми характеристиками схожий на Л-39 "Альбатрос". В Україні польоти на ньому – обов'язкова ланка підготовки майбутніх пілотів. Планується, що Super Tukano може стати аналогом радянських літаків, якими користуються Повітряні сили України.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Т-64 модернізують серійно: танковий завод у Львові хизується здобутками
"Літак має сучасну навігацію і зв'язок. Там є бортовий комплекс оборони. Він має систему попередження про опромінення радіолокаторами, систему попередження про пуск ракети та інфрачервоний сенсор для пошуку цілей. Він може літати вночі. Там є система нічного бачення", – розповідає представник "Українського мілітарного порталу" Юрій Збанацький.
За словами експерта всю українську бойову авіацію потрібно змінити в наступні десять років. Найперше необхідно списати Су-25. Ці літаки найчастіше використовують з початку війни на Донбасі.
"Це простий літак. Він дозвуковий, із безфорсажними двигунами, без складної електроніки. Саме тому їх було легко відновлювати, утримувати, освоювати, - додає Збанацький, - Зворотній бік медалі у тому, що вони швидше за інші типи вичерпали свій ресурс. За тією інформацією, яка є у мене – їм лишилося, якщо лишити невелику кількість – дюжину літаків, а решту канібалізувати, три-п'ять років. Це в кращому випадку, бо вже зараз вони активно розсипаються: немає запчастин, немає донорів, з яких можна знімати запчастини".
Super Tukano – бразильський двомісний легкий штурмовик. Крейсерська швидкість 520 км/год. Максимальна висота польоту – понад 10,5 км. Може залишатися у повітрі близько трьох з половиною годин і брати на борт більше ніж тонну різноманітного озброєння – гармати, ракети і бомби.
Коментарі