Інженер Іллічівського судноремонтного заводу Владимир Бурлака розповів, як помирають кораблі.
"Я ставлюся до судна, як до живого. Як затяті автомобілісти до своїх машин. Судна мають імена людей. Це ще більше надає відтінку душі. Ми судна ремонтуємо. У судна є народження і смерть. Коли кораблю час помирати, - це називається "йде на голку". Стається це, коли корабель невигідно ремонтувати. Його ріжуть на металобрухт. В Україні їх не ріжуть, бо екологічні служби не дозволять. Замість цього відправляють в останню подорож до Індії", - каже інженер.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Знайшли загублених моряків, які чотири роки прожили з ескімосами
Через великі розміри суден процес їхнього розбирання на частини не може бути автоматизованим. Все роблять вручну.
"На судні є команда 12-18 людей. Коли прибувають до Індії, вся команда сходить. На борту залишається старший механік і капітан на містку. Вони розганяються і на повному ходу викидаються на берег. Знайомий капітан зробив на судні 5 рейсів, тобто 5 років на ньому працював. Каже, що в останній момент, коли з останніх сил виходить на берег, судно виглядає, як поранений звір. Метал тріщить, стоїть жахливий скрегіт. Відчуття, наче кита замордували і він доживає. Глушать двигун і тиша. Поки капітан спускається, судно вже розтягують на частини", - каже Владимир Бурлака.
Ситуація в Азовському морі залишається невизначеною та напруженою.
Коментарі