У селі Шаланки Виноградівського району на Закарпатті 28 липня відбувся пілотний запуск першого в Україні туристичного потягу вузькоколійною залізницею.
Про це повідомляє УНН.
Курсуватиме потяг з ретро-паровозом Боржавською вузькоколійкою.
"У рамках євроінтеграції це чудова ідея, адже у Німеччині, Австрії, Швейцарії й інший країнах Європи є багато вузькоколійок, які приваблюють величезну кількість туристів. Так, найбільша вузькоколійна залізниця у Німеччині щороку перевозить близько 1,1 мільйона туристів. У цілому, це перший в Україні туристичний потяг на вузькоколійній залізниці. Більше того, він перший і серед країн СНД", – розповів радник міністра інфраструктури України Себастіан Тролле.
Родзинкою заходу став ретро-паровоз, який спеціально транспортували на Закарпаття з міста Гайворон на Кіровоградщині.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міністр розповів про подорож у плацкарті7
Німецький локомотив ГР-280 1950 року випуску, що став героєм кількох кінострічок, протягом літа курсуватиме Боржавською вузькоколійною залізницею.
"Я керую цим ретро-паровозом з 1995 року. Свого часу пройшов спеціальні курси, маю посвідчення. Пальним для цього локомотива є вугілля. Всі механізми паровоза справні, але через поважний вік потребують постійної уваги і догляду. З командою машиністів ми відновили цей паровоз, тримаємо його у робочому стані вже багато років", – зазначив машиніст Омелян Свидрук.
"У п′ятницю та суботу цей паровоз і рухомий склад курсуватимуть як туристичний потяг. Стартуватиме рейс із закарпатського міста Виноградів. Перші пасажири поїдуть вузькоколійкою вже наступної п′ятниці, 4 серпня. Власники садиб та готелів зможуть організувати логістику своїм гостям, аби вони змогли побачити і скористатися цим унікальним туристичним транспортом", – розповів кореспонденту голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль.
Також Москаль запевнив, що регулярні рейси вузькоколійкою відновлять.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Запустять новий швидкісний потяг до Перемишля
"Потяг ходитиме для місцевих мешканців щодня, окрім п′ятниці та суботи, коли возитиме туристів. Це будуть щоденні повноцінні рейси – по два на добу від Виноградова до Хмільника, а коли упорядкують колію, то й до Іршави", – наголосив голова Закарпатської ОДА.
Вартість проїзду ще не визначена, але, за словами місцевих мешканців, протягом останнього часу ця сума коливалася у межах 5-6 гривень за поїздку.
Боржавська вузькоколійка має загальну протяжність у 97 кілометрів, у її складі 87 мостів через гірські ріки і потічки. Пілотний маршрут матиме 35 кілометрів мальовничими місцями Закарпаття. Введений в експлуатацію туристичний потяг має допомогти з′ясувати попит серед туристів та місцевого населення. У подальших планах зробити рейси щоденними під час канікул.
Коментарі
1