З 3 до 5 червня у Львові відбуваються шості міжнародні кільцеві автомобільні перегони Leopolis Grand Prix. Участь у них брали лише ретро-автомобілі. Машини, які випустили після 1986-го року, до перегонів не допускали.
Учасники долали 4 кола траси. Одне коло мали проїхати за 310 секунд. Максимальна дозволена швидкість – 40 км/год. На підйомі швидкість не має перевищувати 50 км/год, а на спуску – 30 км/год. У кожному авто – GPS-навігатор. Він передає на монітор чотирьом суддям показники швидкості.
Для участі у перегонах зареєструвалося 170 учасників з різних країн – Італії, Угорщини, Нідерландів, Німеччини, Білорусії, Литви, України.
Переможцем перегонів став запорожець ЗАЗ-965 Назара Бідника і Оксани Прокоп'євої. Цю модель запорожців випускали у Радянському Союзі всього три роки – із 1960 до 1963 року.
Організатори перегонів зазначають: цього року найкращі автомобілі представили українці.
"Якщо раніше найкращими були авто з-за кордону, то тепер відгукнулися колекціонери із Запоріжжя, Дніпра, Донецька, Києва, Харкова. Привезли свої машини для участі в перегонах. Дуже старі, по-справжньому раритетні марки участі у змаганнях не беруть. Однак їх можна оглянути на виставці автомобілів у Парку культури, що біля траси для перегонів", – розповів голова суддівського регламентного комітету перегонів Leopolis Grand Prix 2016 Роман Фернеза.
О 9.00 у суботу під ретро-музику проїжджають машини минулих століть. Обабіч – стоять кілька десятків людей. Фотографують, знімають і обговорюють учасників перегонів.
Поруч із трасою на території Парку культури та відпочинку і імені Богдана Хмельницького – автомобільна виставка. Серед експонатів – радянські машини, воєнні та навіть ще довоєнні.
Одна з них – німецька машина марки Horch 1939-го року. Спереду на капоті автівки є символ – чотири колеса.
"Цю машину як трофей після війни в Україну завезли наші солдати, скоріш за все – старші офіцери. Не довго нею користувалися. До нас потрапила на початку 2000-х. Ми її відремонтували. Машина була розібрана на деталі. Реставрація тривала 4 роки. Салон машини відновлений за допомогою довоєнних технологій", – запевнив член дніпровського міського автомобільного клубу Василь Панкратов.
На виставці привертає увагу автомобіль марки Ford 1912 року. Машина – із відкидним верхом і ззовні нагадує карету. У ній сидить 15-річна Ольга – дочка власника авто, реставратора Дмитра Степанова. Щоб повністю передати атмосферу часу, коли випускали машини цієї марки, дівчина одягнулась за модою 20-х років минулого століття.
"У 2012 році мені друзі розповіли, що у Старосамбірському районі на Львівщині є рештки машини. Поїхав шукати. Те, на що в результаті натрапив, важко було назвати машиною. Раніше ця автівка належала одному пану. То ще за Польщі було. Коли ж прийшла радянська влада, цей пан втік. А машина залишилася у власності у нового господаря. З неї вийняли двигун і машина працювала як фіра. Потім знайшли той двигун у сараї нового господаря. Рама ж від машини лежала поза його ділянкою землі. То вже нічийною вважалася. Отак і збирав авто по частинках. Ремінь замовляв, трубу перепаював з правого на ліве кріплення. Кермо шив", – пригадує Дмитро Степанов.
Серед представлених ретро-машин стоїть Москвич 1972 року марки М.408. Приїхав до Львова із Білорусі. Власник машини – колекціонер Анатолій Маслов. Купив її минулого року у білоруському місті Бобруйську. Попередній власник – дідусь із Монголії. Усе життя він займався ремісництвом – плів кошики із лози. І у 70-х роках у Москві купив на зібрані купони цього Москвича. Дідусь мав онука-льотчика, який пропонував дівчатам проїхатись на машині. Дід налякався, що внук може розбити машину – і продав її.
Автомобільні перегони Leopolis Grand Prix проводяться вже шостий рік поспіль. Перші кільцеві перегони вулицями Львова стартували ще у 1930 році.
Коментарі