У зв'язку з трагедією на Волзі, де затонув прогулянковий теплохід "Булгарія" з пасажирами, з'ясувалося, що і на відпочинку в Криму туристи, відправляючись у морські подорожі, дуже ризикують, пише Сегодня.
За словами експертів, на прогулянках біля берегів півострова (година коштує від 50 до 65 грн.) у переважній більшості випадків використовуються радянські катери і теплоходи, які випущені в початку-середині 70-х рр.. І в гонитві за прибутком господарі і капітани крізь пальці дивляться на перевантаження пасажирами: "На рейсових теплоходах Ялтинського морпорту хоч якийсь контроль ще є - там пасажирам дають квитки, але у них та ж проблема - старі плавзасоби: теплоходи 1430-го проекту і подібні йому двопалубні. А ось у приватників бардак страшний і, схоже, за ситуацією стежать не строго. В районі Нового Світу і Судака - народ на палуби набивають, як оселедців у бочках", - розповідає на умовах анонімності фахівець Морського регістра судноплавства. Старі теплоходи, списані з великих компаній, продають і купують за $150-200 тис. і намагаються окупити витрати за чотири-п'ять сезонів. Усього в Криму курортників катають 300 великих і малих суден.
За словами начальника Інспекції з безпеки судноплавства Миколи Баранова, всі пасажирські плавзасоби повинні були отримати ліцензію на надання послуг: "Ця ліцензія і є гарантією того, що судно не потоне. Ми ж додатково стежимо, щоб не було перевантажень. Люди жадібні, за грошима тягнуться, а потім катастрофи".
Власники суден зобов'язані страхувати своїх пасажирів на випадок НП, але багато чого не роблять з економії. До речі, остання велика морська катастрофа в Криму сталася 10 років тому, якраз через перевантаження: затонув теплохід "Пам'ять Меркурія", що повертався з Туреччини. Тоді загинули 16 людей.
Коментарі
1