Президент Петро Порошенко не зацікавлений у реформах правоохоронної і судової галузей. Про це заявив колишній заступник генерального прокурора Віталій Касько в інтерв'ю "Апостроф".
Gazeta.ua пропонує найцікавіші цитати.
Про "поправку Лозового" (внесення змін до Кримінального процесуального кодексу щодо скорочення термінів досудового розслідування).
"Це спричинить, по-перше, приховування від обліку злочинів, з чим ми намагалися боротися, коли ухвалювали кодекс 2012 року, а, по-друге, таким чином вийде корупціогенний фактор в руках правоохоронців, оскільки багато справ можна просто трохи потягнути і за формальними підставами їх закрити, адже минув термін. Вплинути на це буде важко"
Про правоохоронців і стару систему
"Правоохоронці не змінилися, європейський інструмент потрапив в руки старих кадрів, які досі сумують за явкою з повинною, адже вона завжди була царицею доказів, а потім її не стало, з'явилися серйозні інструменти, гарантії, судові санкції. Для того, щоб довести справу до кінця, стало необхідно докладати набагато більше зусиль і бути набагато більш професійними. На жаль, ця правоохоронна система виявилася не готовою до такого кодексу, тому вони вирішили замість того, щоб міняти систему, повернути назад старий процес"
Про зміни законів і нардепів
"Хлопці, досить змінювати законодавство! Україна насправді з країн Європи лідирує за кількістю ухвалених нормативних актів та доповнень до них, але чи стало від цього краще жити? Зовсім ні, тому, напевно, варто брати приклад із тих країн, у яких законодавчих актів не так вже й багато, зате вони виконуються"
Про Верховнй суд
"Такий контрольований склад Верховного суду з недостатньою кількістю людей, які незалежні і дійсно гідні займати такі посади, назвати реформою у мене язик не повертається.
Можливо, сформується цей "новий" склад Верховного суду, але якихось серйозних намагань поміняти апеляційні та місцеві суди не буде, все залишиться як є. На мою думку, це профанація реформи. Це видимість того, що ми щось змінюємо"
Про Вищу раду правосуддя і "ноу-хау"
"За нинішньої влади було винайдено "ноу-хау" – контрольовані конкурси. Начебто проводиться конкурс, начебто всі плескають у долоні, але насправді й кандидати вже наперед відібрані, і члени комісії у своїй більшості підконтрольні владі і наперед знають, кого треба вибрати. При цьому в них є навіть кілька запасних планів: є основний кандидат, є кандидат для відводу очей і критики, запасний кандидат, якщо раптом не вдасться просунути основного. По суті, це конкурси, результат яких заплановано із самого початку. Це "ноу-хау", яке в цивілізованих країнах неприйнятне. Там якщо проводять конкурси, то прозорі і зрозумілі, а люди, які входять у комісію, дійсно вирішують, кого вибрати"
Про НАЗК і легалізацію сумнівних доходів
"НАЗК зараз використовується, по суті, для легалізації незаконних доходів. Якщо уважно подивитись повідомлення НАЗК за останній час, то там постійно виходять гарні статті про те, що в декларації такого-то чиновника знайдені серйозні невідповідності. Але коли починаєш читати, про що ці невідповідності, то це щось подібне до п'яти гривень, які записані не в ту графу, а не щось серйозне. "Порушник" це усуває, після чого НАЗК каже, що питань немає. Це така собі легалізація доходів сумнівного походження"
Про Порошенка
"Глава держави не зацікавлений у проведенні таких реформ. Можуть бути різні думки з приводу причин такої незацікавленості, але я думаю, що тих повноважень, які він має, навіть на сьогодні достатньо для того, щоб серйозно зрушити з місця систему, в деяких випадках навіть виявляючи невтручання у певні речі. Досить певної бездіяльності у певних сферах для того, щоб вони почали працювати трохи по-іншому. Але зацікавленості, щоб це було так, я у президента не бачу"
Про Луценка
"Уже всі втомилися бачити розкладені на килимах купюри, гучні прес-конференції, але, на жаль, не бачити вироків. І на сьогодні це стосується всіх правоохоронних органів. Можна говорити, що винні суди або ще якісь причини є для цього, але у нас суспільство цікавить результат, податки платяться для того, щоб система працювала. А зараз навіть складно пригадати, коли дійсно топ-корупціонер був спійманий, його вина була доведена і він реально сів у в'язницю"
Про антикорупційний суд
"Антикорупційний суд хочуть створити як орган, який штампуватиме вироки, тому що там будуть тільки "порядні", правильні судді, значить, автоматично буде вважатися, що їхні вироки вірні, але, напевно, це не зовсім так. Суди повинні викликати довіру у суспільстві. І чому вони тільки лише від того, що будуть називатися антикорупційними, почнуть викликати таку довіру, мені незрозуміло.
Для мене зрозуміло, коли судова система почне функціонувати в державі нормально. Це станеться тоді, коли громадянин захоче піти в суд, знаючи, що його захистять"
Про страх влади і дострокові вибори
"У нормальній демократичній державі, якщо влада хоче переконатися в тому, чи підтримують її, вона проведе дострокові вибори і підтвердить, якщо вона в собі впевнена, що люди її підтримають. У такому суспільстві влада не боїться підтвердити свою легітимність. Якщо влада боїться цього і наполягає, що ці дострокові вибори нікому не потрібні, значить, питання з підтримкою суспільства у влади стоїть досить гостро"
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "10% отримали вироки" - Луценко озвучив корупційну статистику
24 жовтня прем'єр-міністр Володимир Гройсман відсторонив від роботи виконуючого обов'язки глави Держгеокадастру Олега Цвяха. Це сталося на Раді регіонального розвитку після того, як прозвучала інформація про "смотрящих" відомства в регіонах.
Коментарі