середа, 19 жовтня 2011 09:26

Офіційна версія катастрофи Як-42: пілот випадково натиснув на гальмо

Офіційна версія катастрофи Як-42: пілот випадково натиснув на гальмо

Серія льотних експериментів, покликана розкрити таємницю катастрофи Як-42 з хокейною командою "Локомотив", повністю підтвердила основну версію слідства про те, що літак впав через одного з пілотів. Льотчик, судячи з усього, випадково натиснув на педаль гальма при зльоті. Якби він просто не втручався в процес зльоту, трагедії б не сталося, впевнені експерти.

Напередодні фахівці льотно-випробувального інституту імені Громова завершили випробування на аеродромі в підмосковному Жуковському. У вівторок пілоти-випробувачі провели шостий за рахунком експеримент, пише "Комерсант". Вони двічі підняли в повітря Як-42, аналогічний тому, що розбився під Ярославлем. При цьому льотчики строго дотримувалися всі встановлені експертами Міждержавного авіаційного комітету параметри (МАК) зльоту 7 вересня в аеропорту "Туношна".

Льотчик, який сидів у лівому кріслі командира, під час розгону тримав ноги на педалях гальмівних, одночасно відтягуючи на себе штурвал і піднімаючи кермо висоти машини в положення кабріровання. До штурвальної колонки літака вперше за час експериментів був приєднаний динамометр, що вимірює зусилля пілота. Він показав, що через натиснуту педаль гальма викрутити кермо льотчику літака з "Локомотивом" було вкрай складно.

З'ясувалося, що поки кермо висоти перебувало у штатному для зльоту положенні в 5-6 градусів, зусилля від пілота були потрібні мінімальні - всього в декілька кілограмів. Проте з даних бортових самописців Як-42 випливає, що кермо висоти під час розгону було відхилений спочатку до 10 градусів, а перед відривом від землі - до 13 градусів. Щоб утримати кермо висоти в такому положенні, пілоту довелося докласти зусилля в 64 кг - при цьому він змушений був з силою тиснути на гальма.

Таким чином, версія про те, що пілот літака, що розбився Як-42 при зльоті натиснув на гальма, повністю підтвердилася. Чому це сталося, досі невідомо. Як би там не було, у фінальному звіті МАК, який планують підготувати незабаром, буде фігурувати саме це пояснення, вважають журналісти.

Версія про те, що літак згубили не технічні несправності і не неякісне паливо, а помилка пілотування, з'явилася після того, як МАК опублікував висновки експертів, з яких випливало, що Як-42 не дала можливості набрати потрібну для зльоту швидкість "додаткова сила гальмування" . Говорячи простою мовою, трагедія сталася через те, другий пілот на розгоні натиснув на гальмо.

Літак почав зліт в "зниженому" режимі, що дозволяє протягом 3-5 секунд набрати необхідну швидкість в 50-70 кілометрів на годину. Не досягнувши потрібної швидкості, пілоти поставили "номінал" для її набору і ще 15 секунд котилися по смузі. У цей час вони змінили положення стабілізатора в позицію, недостатню для зльоту. Як припустило джерело, другий пілот, який сидів праворуч, перед самим зльотом "ляснув" гальма, при цьому командир тягнув на себе штурвал. У результаті екіпаж все ж прийняв рішення про зліт, і літак, зачепивши матчу, звалився на землю.

Літак Як-42 з хокейною командою "Локомотив", яка летіла до Мінська на матч з "Динамо", розбився 7 вересня під Ярославлем. На борту літака знаходилися 45 людей. Після катастрофи вижила тільки одна людина - бортінженер Олександр Сізов. Завдяки щасливому випадку він постраждав не сильно і швидко одужав.

Зараз ви читаєте новину «Офіційна версія катастрофи Як-42: пілот випадково натиснув на гальмо». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути