Міністерство освіти і науки України затвердило рекомендації щодо нового оцінювання результатів навчання школярів 5-9 класів.
Крім оцінок, пропонують затвердити Свідоцтво досягнень учня. Про це йдеться на сайті МОН.
Зазначається, якщо потрібно, школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства. Свідоцтво досягнень складається з двох частин:
1. Характеристика навчальної діяльності. Тут учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня / учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо.
Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості того чи того уміння: "Має значні успіхи", "Демонструє помітний прогрес", "Потребує уваги і допомоги".
Заповнювати цю частину свідоцтва вчителі можуть колегіально або це може робити класний керівник.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МОН України з 1 вересня впроваджує комплексну стратегію "Школа офлайн": подробиці
2. Характеристика результатів навчання. У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти.
Після цього виводить загальну оцінку за семестр. За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна - на основі семестрових.
"З огляду на різні освітні потреби учнів / учениць і поглиблення освітніх втрат і розривів рекомендуємо вчительству гнучко проводити оцінювання результатів навчання учнів. Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя", - вважають у МОН.
Кабінет міністрів України затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти.
Зміни передбачають можливість формувати індивідуальну освітню траєкторію учня, тобто навчатись за академічним або професійним спрямуванням. Про це повідомляється на сайті Міністерства освіти та науки України в четвер, 25 липня.
Коментарі