Групи піратів, згідно з даними, мають "добре розташованих інформаторів" в Лондоні, які постійно контактують по супутниковому зв"язку з контрольними центрами в Сомалі, де вирішується, які судна захоплювати. Лондонські "консультанти" допомагають піратам знаходити цілі, інформуючи їх про вантажі та курс судів.
Як розповідають капітани кораблів, які побували в полоні у піратів, останні знають все від планування корабля до порту прибуття. До таких судів відносяться грецькі Titan, турецький Karagol та іспанський траулер Felipe Ruano. У кожному з цих випадків, йдеться в документі, пірати знали все про вантаж, національність екіпажу та курс корабля.
У випадку з турецьким танкером Karagol пірати заздалегідь мали в своєму розпорядженні його план і декілька днів репетирували операцію, пише The Guardian.
Генеральний менеджер турецької судновласницької компанії Yardimci Халдун Дінсель свідчить, що пірати регулярно дзвонили по супутникових телефонах в Лондон, Дубаї та Ємен. Дінсель також підозрює, що пірати заслали своїх шпигунів в управління Суецького каналу і стежать за пересуваннями судів. Парламентери, з якими Дінсель спілкувався по телефону, розповідали, що всі молоді сомалійці хочуть стати піратами, оскільки це дуже вигідна справа.
Інформація, що отримується від іноземних інформаторів, дозволяє більш організованим групам піратів вивчити мету заздалегідь, навіть потренуватися протягом декількох днів перед захопленням певного судна, передає іспанське радіо. Старші пірати піднімаються на корабель, вже коли він підходить ближче до Сомалі.
При виборі мішені пірати враховують, під яким прапором плаває судно, причому британських кораблів вони все частіше уникають, відзначає видання. Це не пояснюється нічим, крім того, що пірати не хочуть привертати увагу британської поліції до своїх джерел інформації в Лондоні, вважає радіостанція.
Столиця Великої Британії - світовий центр суднового маклерства та страхування, й інформатори у відповідних фірмах збирають докладну інформацію про маршрути і вантажі кораблів, пояснює лондонська газета.
Сомалійське піратство переросло в глобальний кримінальний бізнес, щупальця якого дотяглися до осередку суднового бізнесу в Лондоні, вказує видання. Документ розвідки, отриманий іспанською радіостанцією, швидше за все, був представлений європейським військово-морським силам.
ЄС проводить біля берегів Сомалі скоординовану антипіратську операцію "Аталанта". Це перша операція такого роду в практиці військово-морських сил країн Євросоюзу. У цьому районі також патрулюють кораблі Росії, США, Китаю, Японії та низки інших країн.
За матеріалами InoPressa.ru, NEWSru.com
Коментарі