понеділок, 25 травня 2020 15:05

Якщо держава не втрутиться, аеропорт "Київ" може не пережити кризу

Унаслідок карантину Міжнародний аеропорт "Київ" втратив 92% доходів і опинився на межі банкрутства. Звернення до керівництва країни по допомогу результатів не принесли.

Про це в інтерв'ю LB.ua повідомив Олег Левченко, генеральний директор компанії-інвестора ТОВ "МАСТЕР-АВІА", яка управляє аеропортом.

  Аеропорт "Київ" опинився на межі банкрутства унаслідок карантину
Аеропорт "Київ" опинився на межі банкрутства унаслідок карантину

За його словами, аеропорт втратив 100 тис. пасажирів на місяць і 50 щоденних рейсів. Зараз щомісяця здійснюється кілька поштових і внутрішніх бізнес-рейсів. Щоб вижити, аеропорт домовився з банком про відтермінування виплат і зниження кредитної ставки, відправив майже 2000 співробітників у неоплачувану відпустку та скоротив до 60% витрат.

"На роботу виходять лише ті, хто відповідає за підтримку працездатності інфраструктури. Оскільки аеропорт сам по собі не закритий – закритий тільки пункт прикордонного пропуску – ми повинні його обслуговувати. Це до сотні людей. Ми зупинили все, що можна було зупинити, але законсервувати повністю неможливо", – повідомив Левченко.

За його словами, ситуація ускладнюється нерівними умовами: всі вантажні, гуманітарні, бізнес-рейси київського авіавузла здійснює Бориспіль, тоді як аеропорт "Київ" простоює.

  Аеропорт "Київ" опинився на межі банкрутства унаслідок карантину
Аеропорт "Київ" опинився на межі банкрутства унаслідок карантину

"Це абсолютно нормальна практика, якщо держава візьме на себе функцію регулювання та розподілу потоків пасажирів, рейсів. Пропорція 30% на 70% дасть можливість обом аеропортам зберегти рівну конкуренцію та забезпечить достатнім пасажиропотоком для стабілізації і подальшого розвитку економіки підприємств", – вважає ген директор "МАСТЕР-АВІА".

Крім того, підприємство просило Міністерство інфраструктури встановити для всіх аеропортів рівні мінімальні ставки на авіаційне обслуговування (пасажирський збір, збір за зліт-посадку, збір за безпеку), а також надати пряму фінансову допомогу на час карантину: 22 млн грн на виплату зарплат й утримання інфраструктури, $15 субсидії на пасажира, допомога в рефінансуванні кредиту на $28 млн. Офіс президента і РНБО відповіли, що звернення перенаправлені на розгляд Кабміну.

  Аеропорт "Київ" опинився на межі банкрутства унаслідок карантину
Аеропорт "Київ" опинився на межі банкрутства унаслідок карантину

"Якщо держава не допоможе нам фінансово і регуляторно, ми не зможемо вижити. Така ж ситуація в регіональних аеропортах. Відмінність тільки в тому, що у них немає конкурентів. В Одесі, Харкові, Херсоні – по одному аеропорту. У Києві – два. Ми змушені конкурувати, перебуваючи при цьому в нерівних умовах. "МАСТЕР-АВІА" свого часу врятувала аеропорт. Коли державі потрібна була допомога в підготовці до "Євро-2012", прийшов інвестор. Тепер допомога потрібна нам", – заявив Левченко.

У рамках підготовки до "Євро-2012" КМДА передала частину майна комунального підприємства МА Аеропорт "Київ" ТОВ "МАСТЕР-АВІА" в оренду на 49 років. У реконструкцію аеропорту було інвестовано 2,1 млрд грн. Нова інфраструктура, розширення географії та пулу авіакомпаній збільшили річний пасажиропотік із 18 тисяч у 2010 році до 3 млн – у 2019 році.

Зараз ви читаєте новину «Якщо держава не втрутиться, аеропорт "Київ" може не пережити кризу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 7644
Голосування Якби вибори мера Києва відбувалися найближчим часом, за кого б віддали свій голос?
  • Віталій Кличко
  • Борислав Береза
  • Микола Томенко
  • Марина Порошенко
  • Роман Грищук
  • Олексій Кучеренко
  • Андрій Іллєнко
  • Сергій Притула
  • Юрій Левченко
  • Свій варіант
Переглянути