неділя, 21 квітня 2024 18:05

Дзвонять та мовчать: хто і навіщо це робить

Дзвонять та мовчать: хто і навіщо це робить
Німі дзвінки - одна з великих проблем, яка триває вже кілька років. Фото: ілюстративне

Німі дзвінки - одна з великих проблем, яка триває вже кілька років.

Іноді на день приходить кілька вхідних викликів, які не несуть жодного навантаження. Чому так відбувається, пояснює Gazeta.ua.

Такі дзвінки бувають двох типів - коли ви можете взяти трубку і тоді, коли не встигаєте і ніколи не зможете відповісти на такий дзвінок. Розберемо обидва варіанти.

Повністю німий дзвінок

Припустимо, вам надходить виклик - сам виклик йде тривалістю в секунду і ви не зможете просто фізично відповісти на такий дзвінок. Просто йде виклик і тут же хтось натискає "відбій".

Таким чином, йде перевірка вашого номера - працює він чи ні. Все це відбувається автоматично за допомогою IP-телефонії. А навіщо це потрібно? Для збирання бази телефонних номерів. Далі ці бази продаються тим, хто займається спамом - надсилає SMS-повідомлення або телефонує.

Нерідко такі бази використовуються для спаму через месенджери, адже багато хто не тільки користується телефоном, а й месенджером.

Дзвонити на такі номери також немає сенсу - вам ніхто не відповість, а цей номер не належить, за фактом, нікому. Просто ділки орендують номери у телефонної компанії і, м'яко кажучи, все це "умовно" легально. Точніше - до відповідальності складно притягнути таких ділків.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 1000 грн від супермаркета: поліція попередила про схему шахраїв

Ви відповідаєте, але чуєте тишу

А це також спосіб перевірити ваш номер. Система автоматично продзвонює номери і перевіряє, чи хтось відповідає, чи ні. Адже сімкарта може бути у Wi-Fi роутері, автомагнітолі, шлагбаумі - у цьому випадку трубку ніхто не візьме. А тут система перевіряє чи бере трубку жива людина, чи ні.

Зазвичай, такий дзвінок триває секунд п'ять - за цей час ви вже встигли сказати "Так" або "Алло": система зрозуміє, що трубку бере жива людина і відкладе цей номер до списку.

Більш просунуті збирачі телефонних номерів використовують системи розпізнавання мови, якими визначають стать і приблизний вік того, хто відповість. Ці дані дозволяють отримати більш якісні списки для спамерів - щоб не витрачати даремно ресурси, дзвінки можуть бути адресовані чоловікам або жінкам певного віку.

Такі бази коштують дорожче, а ще їхній плюс у тому, що людина бере трубку з невідомого номера і починає розмову першою.

Що робити у таких випадках

Ну, брати чи ні трубку з незнайомого номера ваш вибір. А раптом близький родич чи друг шукає допомоги та телефонує не зі свого номера? Висновок один - якщо взяли трубку з невідомого номера, зачекайте, що вам скажуть. Не варто першим казати "Так" або "Алло" - зачекайте, поки не заговорять з вами. А якщо заговорять, то спробуйте зрозуміти, чи говорить з вами робот, чи жива людина - за інтонацією це буває зрозуміло.

Також буває, що німі дзвінки можуть бути наслідком банальної помилки - навіть IP-телефонія може помилятися.

На жаль, системи IP-телефонії влаштовані так, що телефон може знаходитися в будь-якій точці земної кулі. Тут варто розуміти, що той, хто телефонує, - це не жива людина, це один або кілька серверів, які й займаються цим, використовуючи шлюзи провайдерів.

Також ви можете використовувати різні програми для захисту від спаму - вони показують, хто телефонує, щоб вже зрозуміти брати трубку чи ні.

56% українців насторожено ставляться до дзвінків з незнайомих номерів: 29% ніколи не беруть слухавку від невідомих контактів, ще 27% - тільки якщо очікують на виклик від курʼєра, магазину тощо.

44% відповідають на дзвінки з незнайомих номерів. Про результати опитування Rakuten Viber повідомили Mezha.Media.

У респондентів також запитали, як вони діятимуть у разі пропущеного виклику від невідомого контакту. Абсолютна більшість (67%) не робитимуть нічого й не перетелефонують.

Зараз ви читаєте новину «Дзвонять та мовчать: хто і навіщо це робить». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути