Федерація роботодавців України (ФРУ) веде роботу з економічним блоком Кабінету міністрів України над текстом Меморандуму про взаєморозуміння та співробітництво в питаннях регулювання тарифів на вантажні залізничні перевезення.
Згідно з документом, який є у розпорядженні Бізнес-порталу UAprom, для створення умов для ефективної господарської діяльності підприємств промисловості та агропромислового комплексу України і ПАТ "Укрзалізниця" (УЗ) сторони погоджуються протягом усього 2018 року не підвищувати тарифи на вантажоперевезення в межах України.
Крім того, УЗ зобов'язується відкрити спецрахунок для фінансування всієї затвердженої інвестиційної програми, а інформацію про рух грошових коштів на спецрахунку зробити публічною. При цьому інвестиційні пріоритети Укрзалізниця в 4 кварталі 2017 року і в 2018 році сфокусує на вирішенні інфраструктурних проблем (розшивання "вузьких місць", ремонт та оновлення вагонного парку, магістральних локомотивів, капремонт колій).
Як повідомив UAprom глава Ради ФРУ Дмитро Олійник, позиція промисловців полягає в тому, що 15%-ого підвищення тарифів з 1 листопада Укрзалізниці досить, щоб "компенсувати витрати і вкласти гроші в тяговий і рухомий склад в наступному році".
За його словами, якби УЗ прийняла компромісну пропозицію президії ФРУ про індексацію на 11,3% з 1 листопада, то промисловці були готові розглядати 4,5%-ве підвищення в 2018-у.
У свою чергу президент Об'єднання підприємств Укрметалургпром Олександр Каленков підтримав пропозицію ФРУ.
"Ми повністю підтримуємо пропозицію Федерації роботодавців: якщо в цьому році тарифи виростуть на 15 відсотків, то ми ж розуміємо, що це підвищення і на наступний рік автоматичне. Тому в 2018-му не повинно бути ніякої індексації", - сказав він.
Крім того, Каленков зазначив, що наступний рік повинен стати для Укрзалізниці показовим в плані демонстрації результату.
"Поліпшите оборотність вагонів, забезпечте повноцінне вантажне сполучення з Маріуполем, забезпечте пропорційний розподіл парку напіввагонів за регульованими тарифами, покажіть, скільки закупили продукції на внутрішньому ринку у вітчизняних виробників, і тоді вам буде легше вести переговори про підвищення тарифів на 2019 рік", - вважає глава Укрметаллургпрому.
Він переконаний, що поки відсутня Нацкомісія з регулювання тарифів на транспорті, яка вивчатиме інвестпрограму і фінплан УЗ, повинен бути підписаний формалізований документ між вантажовідправниками і монополією.
Коментарі