середа, 19 грудня 2018 16:52

УкрФА: феросплавні заводи можуть зупинитися через подорожчання перевезень

УкрФА: феросплавні заводи можуть зупинитися через подорожчання перевезень
За розрахунками Української асоціації виробників феросплавів нові тарифи "Укрзалізниці" можуть призвести до зупинки частини заводів групи. Фото: Prom.ua

Українська асоціація виробників феросплавів (УкрФА) припускає, що нові тарифи "Укрзалізниці" призведуть до зупинки частини заводів групи. Про це "ГМК-Центру" повідомив Сергій Кудрявцев, виконавчий директор УкрФА.

За розрахунками асоціації, для АТ "Нікопольський завод феросплавів" залізничні перевезення подорожчають на 8,4 млн грн з ПДВ на місяць, або більш ніж на 100 млн грн з ПДВ на рік.

Зокрема, подорожчання залізничного тарифу на імпортну марганцеву сировину складе 25,5%, на місцеву марганцеву сировину (МГЗК) – на 11,5%, на шлаки і щебінь – в середньому на 14,7%.

"Враховуючи, що марганцева сировина є основним стратегічним ресурсом для АТ НЗФ (річне споживання понад 2,2 тис. т), такі зміни призведуть до погіршення економічного стану підприємства та його конкурентних позицій на світовому ринку феросплавів, і, цілком ймовірно, можуть стати причиною зупинки підприємства", – йдеться у заяві асоціації, яку має "ГМК-Центр".

Зростання видатків для ще одного учасника УкрФА, АТ "Запорізький завод феросплавів", складе близько 3,5 млн грн на місяць, уточнив виконавчий директор УкрФА.

В асоціації підкреслюють, що "Укрзалізниця" не компенсує зростання тарифів їх зниженням для прибуткових напрямків, наприклад, перевезення феросплавів. "Крім того, вважаємо вкрай несправедливим розподіл груп товарів за тарифними класами таким чином, щоб подорожчання торкнулося деяких груп товарів, які займають значну частку в загальному товарообороті, організованому через АТ "Укрзалізниця", – відзначають в УкрФА.

"Додамо приховані фактори – простої і несвоєчасну подачу вагонів, відсутність відповідальності за охорону вантажів з боку УЗ, ремонт вагонів силами підприємств, прогони порожніх ешелонів – і отримаємо не менше 40% додаткових витрат за основним видом продукції", – зазначив Сергій Кудрявцев.

Ще один фактор подорожчання виробництва феросплавів – це новий порядок розрахунків на оптовому ринку електроенергії, який вступить в силу з 1 січня 2019 року.

За розрахунками УкрФА, підприємства групи повинні будуть доплатити за електроенергію понад 300 млн грн авансом з 27 грудня по 5 січня.

"Ця передоплата рубає всі зарплатні проекти та інші поточні платежі по всій групі феросплавних підприємств. Раніше ми платили за електроенергію за фактом поставки, тепер доведеться внести передоплату за прогнозними показниками "Енергоринку". Звичайно, перший перехідний місяць буде найскладнішим", – коментує Сергій Кудрявцев.

Він припускає, що нові умови роботи ринку електроенергії також могли бути одним з факторів підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення, яке планується на 1 лютого.

В УкрФА входять: ВАТ "Нікопольський завод феросплавів", АТ "Запорізький завод феросплавів", ВАТ "Побузький феронікелевий комбінат", ТОВ "Краматорський феросплавний завод", АТ "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат", АТ "Марганецький гірничо-збагачувальний комбінат", ДП "УкрНТЦ "Енергосталь".

Зараз ви читаєте новину «УкрФА: феросплавні заводи можуть зупинитися через подорожчання перевезень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути