В Україні налічують 16 тис. мостів. З них аварійними є 9 тис. Критично аварійними - 4-5 тис., розповів Gazeta.ua експерт напрямку "Інфраструктура майбутнього" Українського інституту майбутнього Ярослав Пилипчук.
"Побудовані за нормативними вимогами залізобетонні мости повинні служити 70 років. У нас по факту термін служби становить 47-50 років. Третину мостів потрібно ремонтувати вже сьогодні. На це необхідно більше 2 трильйонів гривень", - каже експерт.
У 2018 році планують капітально відремонтувати 45 мостів. Для цього виділять 2,3 млрд грн.
"Джерелом фінансування ремонту мостів є бюджетні програми. Також Укравтодор залучає кошти під гарантії уряду до спеціального фонду. Крім того, існує фонд обласного бюджету. Туди гроші надходять у рамках митного експерименту. Додатково фінансують міжнародні організації. Виділених 2,3 мільярди гривень вистачить, щоб відремонтувати лише 2 мости у Києві. Наприклад, міст Патона та міст Метро. Останній через 4 роки переходить у категорію аварійних. Його потрібно терміново ремонтувати", - говорить Ярослав Пилипчук.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Не народ у нас поганий, а дороги": чому українці гинуть у ДТП
За словами експерта, багато мостів потрібно реконструювати в Луганській та Донецькій обл. Торік там було відновлено до 15 шляхопроводів. Загалом потрібно відремонтувати близько 100.
"У Києві в 2000 році здали новий міст через Дніпро. Цього недостатньо. Потрібно ще збудувати, як мінімум три. Зважаючи на стрімку урбанізацію. Крім того, мости потрібно будувати на тих ділянках, де є можливість обвалення старих. Реконструкція мосту коштує 1 мільярд гривень. Будівництво нового - до $1 мільярда", - додав експерт.
Віце-прем'єр-міністр Володимир Кістіон заявив про плани спільно з Молдовою побудувати міст через річку Дністер. Це дозволить прокласти найкоротший шлях з Прибалтики на Балкани. В уряді вважають, що проект є економічно вигідним не лише для України і Молдови, а й для ЄС.
Коментарі