Незважаючи на вік, газотранспортна система (ГТС) України перебуває в хорошому стані.
Про це в інтерв'ю "Комерсант-Україна" сказав Кай Евальдсен, член правління і виконавчий директор німецької компанії Ferrostaal, яка запрошена українською стороною для модернізації компресорної станції Бар магістрального трубопроводу "Союз".
"Ми проаналізували не лише станцію Бар, але і всю ГТС і дійшли висновку, що, незважаючи на вік, вона перебуває у хорошому стані - за системою ретельно стежили і дуже добре підтримували. Таким чином, відповідь на питання, що краще: нова ГТС або ремонт і модернізація, дуже простий - останній варіант найкращий", - зазначив Евальдсен.
Відповідаючи на запитання, якщо з ГТС все гаразд, навіщо її модернізувати, представник німецької компанії підкреслив, що модернізація насосних станцій багаторазово підвищить їх ефективність.
"Заміна старих, низькоефективних газових турбін на виконані за останнім словом техніки електротурбіни знизить витрати використовуваного на перекачування газу", - сказав він.
Евальдсен також підкреслив, що з погляду економії набагато вигідніше модернізувати існуючу ГТС.
"Наскільки тривалою буде ця модернізація, залежатиме від конкретних рішень. Але провести її набагато дешевше і швидше, ніж побудувати обхідні трубопроводи, як це зазначається в результатах експертизи, яку проводили "Укртрансгаз" і європейська компанія MotMacDonald. Але модернізувати чи ГТС повністю, вирішувати вашому уряду . На пілотному проекті ми тільки покажемо, як це може бути зроблено", - зазначив він.
Як повідомлялося раніше, Deutsche Bank і німецькі енергетичні компанії в тому числі і Ferrostaal готові вкласти в модернізацію ГТС України $5-7 млрд.
Також відомо, що компанія Baker Tilly провела оцінку української ГТС. Вартість поки офіційно не оголошена. За даними джерел, вона коливається в межах $26-29 млрд.
Раніше прем'єр-міністр Микола Азаров заявляв, що модернізація української ГТС обійдеться в 4,5 млрд євро.
Коментарі
12