З 1 червня Росія вводить обмеження на продаж нафти, бензину і дизпалива в Україну. Пальне завозитимуть тільки за спеціальними дозволами. Про це сьогодні оголосив прем'єр-міністр РФ Дмитро Медведєв.
"Із Росії Україна завозить нафти менше 100 тисяч тонн у рік. Це не суттєві обсяги. Переважно її купуємо в Азербайджану. Бензин і дизпаливо завозимо з Білорусі. Загалом імпорт нафтопродуктів становить 9 мільйонів тонн у рік. До 30% йде з Росії — близько 4 мільйони тонн. Більша частина — це дизпаливо", — розповів Gazeta.ua Юрій Корольчук із Інституту енергетичних стратегій.
За його словами, обмеження торгівлі — це результат конфлікту між Україною та Росією.
"Для Росії український ринок непріоритетний. До інших країн вона продає набагато більше нафтопродуктів. Водночас треба розуміти, що ми не говоримо про припинення поставок в Україну. Від 1 червня російські компанії нафтопродукти продаватимуть за спеціальними дозволами. Все залежатиме від того, як вчасно їх отримуватимуть", — пояснює Корольчук.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Росія більше не хоче продавати бензин Україні: подробиці
Через торгові обмеження бензин в Україні може подорожчати на 1 грн/л.
"Все залежить від обсягів дефіциту палива. Якщо недоотримаємо 100 тисяч тонн у рік, змін не відчуємо. Знайдемо, звідки компенсувати 1 мільйон тонн. Проблеми можуть бути, якщо не вистачатиме 2 мільйонів. Тоді ціна імпорту однозначно зросте. Адже компанії бачитимуть, що у нас дефіцит і захочуть заробити на цьому", — каже Юрій Корольчук.
За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, поставки російського дизпалива Україна компенсує за рахунок білорусів, морських поставок і збільшення переробки на Укртатнафті. Автогазу — за рахунок Казахстану і західного кордону.
10 квітня Україна розширила список товарів, які заборонено завозити з Росії. Додала склотару, формалін, апаратуру для пристроїв залізничної автоматики. Наприкінці минулого року Кабмін до 31 грудня 2019-го продовжив обмеження на ввезення російських молочних продуктів, чаю, кави, пива, алкоголю, засобів особистої гігієни, залізничного устаткування, продукції хімічної промисловості для сільського господарства.
Коментарі