У серпні оборот вантажопотоків Укрзалізниці щодо товарів гірничо-металургійного комплексу впав на 10% - передусім через прогалини в роботі транспортного монополіста. При цьому близько 50% вантажопотоку Укрзалізниці – це саме вантажі ГМК. Така ситуація може призвести до недоотримання українською економікою величезних сум, заявив президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
"Починаючи із серпня на 10% знизився товарообіг вантажопотоків Укрзалізниці щодо товарів гірничо-металургійного комплексу. Що це для економіки країни? Це близько 70 млн доларів втрат щомісяця. Тобто 2 мільярди гривень. Це валютні надходження до бюджету", - повідомив Каленков.
Крім того, народний депутат Олександр Вілкул заявив, що з вини Укрзалізниці сьогодні до європейського ринку не доходить продукт Криворізьких ГЗК – високоякісний залізорудний концентрат. Це завдає удару по українській економіці, підприємствах та їхніх працівниках.
"Криворізькі ГЗК - це не просто машинні механізми, це десятки тисяч людей, це мільярдні податки в бюджет. Вони виробляють новий товар – високоякісний залізорудний концентрат, який сьогодні не можуть поставити в Європу через залізниці", заявив депутат.
За словами експертів, зараз на кону репутація України на міжнародному ринку. На їхню думку, Укрзалізниці варто провести ревізію вагонів, закупити дизельне паливо і комплектуючі та налагодити менеджмент якомога швидше.
"Має бути півторамісячний запас дизельного палива. А у нас палива взагалі немає. Натомість незрозуміло навіщо залізниця складає вже понад 300 тисяч тонн брухту, який, напевно, хоче продати на експорт, незважаючи на те, що в української металургії не вистачає брухту і через це простоюють підприємства", - резюмував Вілкул.
Коментарі
1