"АероСвіт" і "Дніпроавіа" вирішили не надавати бортове харчування на внутрішніх рейсах економ-класу з 2 листопада.
Про це повідомив помічник генерального директора "АероСвіту" із зв'язків з громадськістю Сергій Куций, пише "Комерсант-Україна" у публікації "Їжа за бортом".
У "Міжнародних авіалініях України" (МАУ) в листопаді також ухвалили подібне рішення.
"Ми залишили тільки чай, каву та інші безалкогольні напої. Раніше пасажирам пропонували бутерброди. З 1 грудня МАУ почала спільні внутрішні польоти з "АероСвітом" з Києва до Донецька, а з "Дніпроавіа" - у Львів, Сімферополь, Івано-Франківськ, Дніпропетровськ і Одесу", - розповіла прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
ФОТОРЕПОРТАЖ: У Вінниці показали українські літаки "Дельфін" та "Фермер-300"
Авіакомпанії прагнуть оптимізувати витрати.
"Відмова від харчування може компенсувати підвищення вартості палива", - вважає Сацька.
Куций розповів, що з жовтня постачальники бортхарчування підвищили ціни для внутрішніх рейсів на 25%.
"Крім того, з літа на 17% збільшилися ціни на низку базових послуг у "Борисполі", надходять проекти договорів з підвищеними цінами від регіональних аеропортів. А "Украерорух" з 1 січня на 27% збільшить ставки на аеронавігаційне обслуговування на підході та в районі аеродромів, що вкрай негативно позначиться на ціноутворенні для коротких внутрішніх маршрутів", - додав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна поставила до Іраку перший літак Ан-32
Авіаперевізникам дійсно немає сенсу подавати живлення на коротких маршрутах, погоджується генеральний директор "Київ-Кетерінг" Тетяна Яцюта.
"Звичайно, ми зацікавлені в тому, щоб у нас було більше замовлень. Але, наприклад, у СРСР на рейсах взагалі видавати один льодяник, і проблем не виникало", - розповіла вона.
Сацька підкреслює, що закордонні авіакомпанії зазвичай не надають бортхарчування на маршрутах, тривалість яких становить не більше 1 год 20 хв.
"Час у польоті на внутрішньоукраїнських рейсах менше години. При цьому наші рейси в Донецьк, Сімферополь та Одесу виконують середньомагістральні літаки більшої місткості", - сказав Куций.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На борту літака будуть вирощувати гарбузу та картоплю
Щоб обслужити пасажирів за такий короткий час, зазначає він, потрібно збільшувати штат бортпровідників.
В авіакомпаніях не розголошують вартість, за якою вони купують їжу в кейтерингових підприємств. Учасники ринку оцінюють середні витрати авіаперевізників на одного пасажира на всіх рейсах економ-класу в $ 5-7 дол
"Однак на внутрішніх - ціна нижча", - сказала Яцюта.
Експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава оцінює витрати авіакомпаній на пасажира внутрішнього рейсу в $1-2.
За даними Державіаслужби, за 11 місяців українські авіаперевізники перевезли на внутрішніх рейсах 1,08 млн осіб (+22,9%).
Відмова перевізників від базових безкоштовних послуг в тарифі - світова тенденція, пояснила Сацька.
Коментарі
1