Нова документальна робота учасника Канського кінофестивалю, українського режисера Сергія Лозниці, поповнила список перемог преміями європейських кінофестивалів.
У Німеччині "Подію" було відзначено премією "Leipziger Ring", яка вручається Фондом мирної революції за кращий фільм про демократію. За словами журі, фільм Сергія Лозниці виділяється своєю драматургією і шанобливим поводженням із документальним матеріалом.
На Міжнародному кінофестивалі в Севільї (Іспанія) "Подія" удостоїлася премії NEW WAVES за кращу нон-фікшн стрічку. У супровідному коментарі журі відзначили, що рішення було одноголосним - оскільки фільм, завдяки своїй ретельній і поетичній конструкції образів, звертається до глядача незалежно від національності - і відображає загальні погляди на демократію. Журі фестивалю відзначили, що схожі почуття вони зазнали при перегляді "Білої стрічки" каннського лауреата Міхаеля Ханеке, який, як і "Подія", багато в чому передбачає майбутнє Європи.
Крім того, стрічка Сергія Лозниці отримала Гран-прі другого міжнародного Ризького кінофестивалю і спеціальний приз журі білоруського фестивалю "Лiстапад".
Для створення стрічки автор використовував архівну хроніку, відзняту в Ленінграді під час путчу, який призвів до розпаду Радянського Союзу. Світова прем'єра "Події" відбулася на Венеціанському МКФ, незабаром фільм показали на кінофестивалі в Торонто.
Невдала спроба державного перевороту (путчу), розпочата в Москві в серпні 1991 року групою реакціонерів з ЦК КПРС, стала прелюдією краху радянського режиму. У місті Ленінграді тисячі розгублених, переляканих, схвильованих і зневірених людей теж вийшли на вулиці, щоб стати частиною події, яка, здавалося, повинна було змінити їxні долі. Чверть століття потому Сергій Лозниця звертається до драматичних сцен серпня 1991 року і до події, яка увійшла в сучасну європейську історію як момент "народження російської демократії".
Український прокат "Події" стартував 5 листопада. Фільм демонструється мовою оригіналу з субтитрами. У Києві фільм можна побачити в кінотеатрах "Жовтень" і "Кінопанорама".
Коментарі