Недавні дослідження вчених зі США показали, що дитині не потрібно купувати багато іграшок. Чим менше об'єктів для гри, тим краще розвивається дитяча уява і фантазія, просторове і творче мислення, креативність і навіть інтелект. Купа іграшок несе проблеми у розвитку та вихованні, спілкуванні, особистісному сприйнятті світу і так далі. Давайте розберемося, скільки іграшок дитині треба насправді.
У США був проведений експеримент, в якому брало участь 36 дітей 1,5-2,5 років. Дев'ять з них були хлопчики і 27 дівчаток. Малюків розділили на дві групи. В одній перед кожним малюком викладали по чотири іграшки, в іншій – по 16. І давали дітям пограти півгодини.
При спостереженні за грою вчені відзначили, що невелике число об'єктів робить гру більш якісною, цікавою і креативною. Дитина тривалий період грала з кожним предметом, де останній утримував увагу малюка. Він придумував ігрові сценарії, включав уяву і фантазію. Гра ставала складною і насиченою.
Коли ж кімнату завалили іграшками, діти швидко переходили від одного предмета до іншого. Вони цікавилися об'єктами поверхнево, не придумували сюжети і розвиток, не включали уяву. Таким чином, малюки з меншою кількістю іграшок ростуть більш творчими та різнобічними.
Чому багато іграшок – це погано
Занадто багато іграшок перевантажує малюка. Йому важко зосередитися на конкретній грі і приділяти увагу чомусь одному. Малюк хоче розглянути і використовувати кожен об'єкт, він не знає за що братися, тому увага розсіюється, а дитина втомлюється за короткий час, не може сфокусуватися на одному предметі і зайняти себе самостійно.
Достаток іграшок заважає розвитку творчих здібностей і мислення. Крім того, дитина швидко звикає, що йому постійно купують різні іграшки і те, що він хоче. Він стає примхливим і не розуміє, чому батьки не купують йому бажану річ.
Коли батьки відмовляються купувати дитині, що він хоче, це вчить дитину справлятися з обмеженнями. Він стає гнучким і думає наперед. Головне, пояснити дитині, чому в даний момент ви не можете або не хочете придбати цю річ. Використовуйте метод взаємозамінності. Наприклад, ми купимо тобі нову ляльку, якщо приберемо дві старі.
Дитина серед великої кількості іграшок відчуває себе не суб'єктом, а об'єктом гри. Вона не грає, не розважається і нічого не пізнає. А хоче, щоб іграшки розважали її. Малюк не отримує справжнє задоволення від гри.
Якщо у малюка дуже багато іграшок, він не може вибрати ту саму улюблену. Коли ламається одна машинка, дитина не засмутиться. Адже у нього їх ще 15. Психологи вважають, що у дитини обов'язково повинна бути улюблена іграшка. Це виховує у дітей почуття прихильності, уміння цінувати і берегти те, що є.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Готувати до поразок, не давати порожніх обіцянок і не бити - як виховують дітей Педан, Кароль і Джамала
Ну і наостанок, кому сподобається постійно прибирати купу іграшок? Регулярно витирати пил з безлічі дрібних предметів, прати плюшевих звірят, розкладати речі по місцях – сумнівне задоволення. Тим більше, що дітки люблять розкидати предмети. Так задумайтеся, чи потрібно купувати дитині двадцяту ляльку або машинку.
Батькам іноді буває важко впоратись із поганою поведінкою дитини. Психологи стверджують, що її можна змінити завдяки благотворному вихованню. За словами доктора медичних наук Девіда Гродберга, це допомагає батькам знизити рівень власного стресу і створює більш симбіотичне домашнє середовище. Лікар рекомендує у такому вихованні застосовувати похвалу. Треба проявити ентузіазм, бути конкретними щодо того, що хвалите, обійняти дитину.
Коментарі