Зазвичай у такий час весною, коли температура повітря піднімається вище 7 градусів, автовласники змінюють зимову гуму на машинах на літню. Вона твердіша, не так стирається об дорогу й краще підходить для водіння у спеку.
– Під час купівлі літніх шин варто враховувати свій стиль їзди, швидкість, особливості автомобіля. А також звертають увагу на ціну, - каже Gazeta.ua Володимир Кулинич, власник шинного сервісу "Львівколо" у Львові по вул. Богдана Хмельницького. Більше 25 років працює у цій сфері. Він радить, як правильно обирати сезонну гуму.
Є чимало виробників шин різної цінової категорії. Чим ці коліс принципово відрізняються?
– Українські, білоруські, польскі – це дешеві покришки, чудес не буває. Якщо покладеш в зупу шмат м'яса – зупа буде смачна, якщо лише капусту, то теж буду смачно, але то буде капустняк. Якщо хтось хоче собі купити хорошу преміум шину за якісь копійки – не вийде, все дуже просто. Чудес не буває.
Тобто дешеві шини поступаються європейським ціною та матеріалами?
– Саме так.
Раціонально купувати преміальні шини для бюджетних ненових машин?
– Якщо людина їздить дуже мало, то немає сенсу купувати шину за великі гроші. Якщо ж їздить багато, по трасі та їй важлива безпека, то краще взяти преміальну шину. Залежить від стилю їзди, та де їздиш: більше по місту чи по трасі. Це основні моменти.
Яке значення має модель шини, як обрати таку, аби у разі пошкодження можна було без проблем докупити поштучно?
– Як правило, я всім раджу купувати європейську шину, бо її значно легше купити, вони легко доступні та дозамовити одну-дві шини можна буде без проблем. Китайських шин мільйон фірм, мільйон малюнків і тут вже шансів докупити поштучно немає. Як правило, ці шини завозять до нас на початку сезону і не факт, що на другий рік буде той самий малюнок, бо вони змінюються, або завозять якісь інші бренди. Те саме відбувається і з корейськими.
Яке значення має малюнок протектора і на які елементи слід звертати увагу?
– Якщо подивитися на лінійки всіх преміальних шин, практично всі однакові: три- або чотири канавки. Тобто це єдині відмінності. Практично всі європейські моделі розраховані на трасу та асфальт. Або всесезонка, яка буде краще почуватися на бездоріжжі.
Кажуть, що чудово, якщо є потужні водовідводи. Чому так?
- Якщо канали слабенькі, якщо заїжджаєте в серйозну калюжу, то машина може поплисти. Якщо канали глибокі, гума нова, якщо є де воді витекти з-під колеса, то, відповідно, і керованість машини буде кращою.
Яке значення мають боковини шини? Кажуть, чим міцніші, то можна більше стрибати з бордюрів.
– Такого немає. Якщо хочете стрибати з бордюрів, то є ранфлети – шина із подвійним кордом, але все одно все тріскається та псується.
Варто звертати увагу звичайному покупцю на такі параметри як індекс швидкості чи вага шини?
– Немає такого параметру як вага шини, є максимальне навантаження на шину. Звертати увагу на це слід, коли маєте якийсь мінівен, куди вантажите щось важке, або коли регулярно щось возите. Якщо ж вантаж не перевищує 500 кілограмів, то можна просто підкачати шини. Найчастіше до мене люди приїжджають через те, що їздили зі спущеними шинами і на гумі вскочила шишка.
А щодо індексу швидкості?
- Індекс швидкості для наших автомобілів середнього споживання значення не має. Найменше значення 190 кілометрів за годину, але я щось не бачив, щоб умовні "Ланоси" так їздили. Якщо ж хтось бере участь в перегонах, то вже може брати собі VV або Y. Для звичайних покупців максимум це 240, або звичайна V.
На ринку є багато пропозицій з продажу вживаних шин. На що звертати увагу при покупці і в чому може бути небезпека?
– Я завжди проти шин наварних. Корд може мати купу років, наварений і проданий як новий. Шини навряд чи будуть від одного виробника, а це вил"ється в проблеми на дорозі. Зараз дешевіє нова гума. Раніше був сенс, бо нове колесо коштувало 70, а вживана шина 35 доларів. Зараз же нові можна знайти за 40 і сенсу купляти вживану за 35 немає. Тому ринок вживаних шин малих діаметрів поступово відмирає. Є сенс купляти вживану у великих розмірах, але знову ж європеець навряд чи викине нову шину, якій лише півроку стукнуло. Зазвичай це прокол, бо в Європі такі шини не латають, а відразу міняють.
Під час купівлі літньої гуми експерти радять автомобілістам перевіряти дату виготовлення шин. Що свіжіша, то краща. Також рекомендують візуально обдивлятися стан покришок — чи немає заводського браку або пошкоджень.
Найдешевше продають шини малих радіусів — на 12,13,14. Так, покришки бюджетних моделей можна знайти за 450-600 грн. Повна заміна коліс на шиномонтажах із балансуванням коштує близько 200 грн залежно від розміру коліс і населеного пункту.
Коментарі