Українським водіям хочуть заборонити їздити містом зі швидкістю понад 50 км/год. Таке нововведення - частина стратегії підвищення рівня безпеки на дорогах. Її вчора прийняв уряд. Зменшення швидкості на 10 км/год збільшує шанс на виживання пішоходів, яких можуть збити, на 90%, впевнені у Кабміні.
"Найчастішою причиною ДТП в Україні є перевищення дозволеної швидкості. Тому робота в цьому напрямку необхідна. Швидкість 50 кілометрів на годину - це європейська норма", - каже Gazeta.ua спеціаліст із автоправа, автоюрист Богдан Глядик.
На його думку, максимальну швидкість у місті в 50 км/год встановлять не на всіх вулицях.
"Йдеться, думаю, про обмеження швидкості не у всьому місту, а в окремих найпроблемніших ділянках. Наприклад, не зовсім правильно на київському проспекті Перемоги поставити таке обмеження. Це значно ущільнить рух, призведе до великих заторів. А от на вузьких вуличках, житлових зонах, поблизу шкіл та дитсадків - потрібно. Ця норма дійсно дозволить зменшити смертність на дорогах", - каже експерт.
Передусім потрібно налагодити автоматичну фіксацію порушень правила дорожнього руху. Зокрема вимірювання швидкості, вважає юрист.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Збільшать штраф за водіння у нетверезому стані
"У нас з літа 2015 року взагалі ніхто не контролює швидкість на дорогах. Немає приладів, які б це вимірювали, жодного протоколу про притягнення водія до відповідальності за перевищення швидкості. Коли приймали реформу 2015 року, стояло питання, що поліцейський не повинен мати ніякого стосунку до цього. Раніше висіли камери, які фіксували. Але потім цей механізм визнали неконституційним. Тоді без суду і слідства, фактично, до відповідальності притягували не особу, яка скоїла правопорушення, а власника авто. Не завжди власник перебуває за кермом. Треба цей механізм доопрацювати. Як і механізм виписування штрафів патрульною поліцією," - розповідає Богдан Глядик.
Кабінет міністрів України затвердив стратегію підвищення рівня безпеки на дорогах на 2018-2020 роки. Відповідну постанову ухвалив учора. У цю стратегію увійшли: стандарти проектування будівництва і безпеки на дорогах; швидка медична допомога після аварії; контроль швидкості, технічного стану транспортного засобу; формування поведінки водіїв та пішоходів. До 2020 року завдяки стратегії рівень смертності на дорогах повинен знизитися на 50%, вважають в Укравтодорі.
Коментарі