За офіційними даними, торік внаслідок дорожньо-транспортних пригод в Україні загинули 3454 людини, 32 736 отримали травми різного ступеня тяжкості.
Україна впевнено посідає одне з перших місць у Європі за кількістю жертв ДТП. За п'ять років на дорогах країни загинули приблизно стільки ж людей, скільки за час війни на сході України. Смертельних ДТП в Україні уп'ятеро більше, ніж у країнах Євросоюзу.
Щорічно через ДТП Україна втрачає 5 млрд доларів, або 2,5% ВВП. Ключових чинників, які формують таку жахливу картину, три: погані дорогі, безтурботність водіїв і відсутність належного технічного контролю транспортних засобів. Причому навіть відремонтовані траси й повне дотримання правил не можуть служити гарантією безпеки на дорозі.
Щорічно через ДТП Україна втрачає 5 млрд доларів, або 2,5% ВВП
За офіційною статистикою, кількість ДТП і постраждалих в них за минулий рік збільшилася майже на 20%. При цьому кількість відремонтованих доріг збільшилася приблизно на таку ж цифру.
Є підозра, що на статистику впливає монополізація сфери обов'язкового технічного контролю та сертифікації транспортних засобів, яка практично зупинила роботу цієї галузі, перетворила її на фікцію, кажуть експерти.
Обов'язковий технічний контроль в Україні здійснюють підприємства, акредитовані і внесені до Реєстру суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю. Контроль зобов'язаний проходити комерційний транспорт і перевізники.
"На технологічно правильний огляд одного автомобіля в середньому йде близько 20-30 хвилин, — каже експерт Ігор Черненко. — За повного завантаження протягом 8-годинного робочого дняодне підприємство може обслужити близько 24 машин. На 20 робочих днів виходить близько 480 автомобілів. Зараз же ми знаємо, що є підприємства, які видають 2600 протоколів обов'язкового технічного контролю на місяць. Це просто нереально".
Щодо сертифікації, то ситуація тут критична. Раніше в Україні було 57 підприємств, які здійснювали сертифікацію й були "уповноважені" Міністерством інфраструктури України. Зараз таких залишилося 10. Але при цьому кількість виданих сертифікатів неухильно зростає. При цьому експерти галузі запевняють, що з огляду на завантаження підприємств за умови кваліфікованого технічного оглядуавтомобіля це просто неможливо фізично.
Ситуація, що склалась у сфері техоглядів і сертифікації автомобілів, всерйоз стурбувала європейських партнерів
"Доходить до того, що деякі центри пропонують клієнту вислати фотографії та дані автомобіля, а самі своєю чергою зобов'язуються також поштою надіслати документи пройденої сертифікації", — каже Ігор Черненко.
Ситуація, що склалась у сфері техоглядів і сертифікації автомобілів, всерйоз стурбувала європейських партнерів. Представники провідних європейських компаній, що постачають обладнання для техоглядів і сертифікації транспортних засобів, ознайомившись із ситуацією в Україні (під їхньою маркою продовжують завозити або несправне, або обладнання, яке вже відпрацювало своє), звернулися з листом до Кабінету міністрів із проханням вплинути на поточне положення справ, кажуть фахівці цієї галузі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Це не вплине на умови страхування" - страховики прокоментували збільшену міру покарання за автовикрадення
До кінця 2020 року Міністерство інфраструктури планує ввести в Україні обов'язковий техогляд для всіх видів транспорту, а не тільки для комерційного. Рішення пов'язано з тим, що Україна повинна виконувати вимоги Угоди про асоціацію з Євросоюзом. Також метою є підвищити безпеку на дорогах.
Коментарі