З першого вересня в Україні введуть утилізаційний збір на іномарки. За прогнозами експертів, іноземні машини подорожчають, залежно від об'єму двигуна та вартості моделі. Це буде друге подорожчання за цей рік, адже весною влада ввела спецмито на іномарки. Такі нововведення не лише зменшують вибір машин для українских автолюбителів, а й змінюють структуру вартості машин, - каже Олег Назаренко, директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. Він розповідає, з яких витрат, податків і відрахувань формується вартість автомобіля в Україні.
Що входить у структуру ціни вітчизняного автомобіля та іноземного, які продають в Україні?
— В першу чергу, собівартість виробництва, потім — акцизний збір 3 відсотки від вартості машини. Автосалони й диллери за свої послуги беруть 3 відсотки від вартості машини. Для вітчизняних машин це всі накрутки. А ось, щоб завести іномарку ще треба заплатити ввізне мито — 10 відсотків, заплатити автоімпортерам 3 відсотки та спецмито 12,95 відсотків. Таким чином, нова іномарка по дорозі із конвеєра до автосалону дорожчає на 61-62 відсотки, вітчизняна машина — на 37-38 відсотків.
На скільки подорожчають машини після введення утилізаційного збору?
— Іномарки із 1,5-літровим обсягом двигуна подорожчають на 8,400 гривень, із 3-літровим двигуном — на 16800 гривень, із 3-літровим — на 28800 гривень, мотором об'ємом 3,5 літрів — на 36 тисяч гривень. Нині французький легковик Renault Logan у найдешевшій комплектації коштує 105 900 гривень. Вітчизняний ЗАЗ "Форца" цього ж класу в найдорожчій комплектації — 93 тисячі. Розрив у вартості і так великий, а з утилізаційним збором він стане ще більшим. І охочим купити машину нічого не лишатиметься, як придбати вітчизняне авто.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Утилізаційний збір хочуть зробити однаковим для всіх автомобілів
Порівняти українські податки на автомобілі і західноєвропейські. В чому ключова відмінність?
— Україна — це єдина країна в Європі, яка має акцизний збір. В усьому світі він є лише товари надзвичайно високої прибутковості або предмети розкоші — цигарки, алкоголь, діаманти. Найбільший податок у структурі ціни машини — це ПДВ — 20 відсотків. У Німеччині, наприклад, він становить 16 відсотків. При ввезенні машин в Україну потрібно платити10 відсотків мита, а в країнах Західної Європи його зовсім немає.
На скільки ж тоді машини в Україні дорожчі, ніж у країнах Західної Європи та США?
— На 10-40 відсотків. А заробітна платня нижча у 8-13 разів. Найдешевші автомобілі у світі продають у США. Там наскільки великий автомобільний ринок, настільки купівельно спроможні громадяни, що автовиробники на кілька відсотків зменшують відпускну ціну (а піднімають її у країнах, де менше розвиваються автопродажі). Всі провідні автовиробники хочуть потрапити на американскьий ринок. Адже там можна заробляти не лише продажами, а й обслуговуванням. Тому Toyota Camry там коштує 19 тисяч доларів, а не 34, як у нас, Mitsubishi Lancer - 14 тисяч, а не 21.
Чи є країни, де машини продають ще дорожче, ніж в Україні?
— Таких не надто багато, але є. Часто надзувичайно велику націнку на транспортні засоби вводять через бажання обмежити рух приватним транспортом. Наприклад, моло території, як в Японії. Інколи високі податки вводять, бо автомобілісти це велике джерело доходу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерт: "Утилізаційний збір - це ще одне спецмито. Просто зветься інакше"
Які країни ви можете назвати із найбільшими податками на автомобілі?
— В Йорданії податки в структурі ціни автомобіля 90 відсотків. У Японії великі зарплати, тому мало не кожен японець може придбати новий автомобіль за два місяці роботи. Щоб обмежити кількість машин, влада жорстко ставиться до автовласників. Перед купівлею машини потенційний автомобіліст повинен показати контролюючим органам довідку, що має паркувальне місце й продав старе авто. Інакше не дозволять купити машину. У більшості країн, де високі податки на авто, добре розвинений громадський транспорт. Та й територія така, що без автівки можна обійтися. Навіть у Парижі, на відміну від Києва, пересуватися громадським транспортом набагато зручніше. Там це не проблема.
Коментарі
6