Минулого тижня в 70 російських містах і регіонах далекобійники протестували проти нової системи стягнення грошей "Платон". Із водіїв, чиї вантажівки важчі за 12 тонн, стягуватимуть 1,53 руб. — 0,56 грн — за кожен кілометр проїзду федеральною трасою. З 1 березня 2016 року вартість зросте вдвічі.
Збиратимуть платежі компанії Ігоря Роттенберга, наближеного до президента Путіна. Він із батьком Аркадієм зараз будують Керченський міст.
— Відповідно до конституції, на території Російської Федерації не допускається встановлення митних кордонів, мит, зборів і будь-яких інших перешкод для вільного переміщення товарів, послуг і фінансових коштів, — пояснює підприємець Юрій Бубнов радіо "Эхо Москвы". — Всі рівні перед законом. За даними Росавтодору, невідомо звідки отриманих, фури завдають 56 відсотків збитків дорогам. А хто завдає решту? Чому тоді платні дороги вводять не для всіх учасників, а для обраних?
Учасники акцій протесту ходили пішохідними переходами туди-сюди. Далекобійники — їхали зі швидкістю 5–10 км/год. Також відбувалися мітинги, пікети, водії відмовлялися виходити в рейси платними дорогами. Ці заходи паралізують міста, завдають збитків компаніям. Влада майже не в змозі боротися з ними.
Біля Твері водій фури в'їхав у натовп мітингарів. Загинув чоловік. Ще двоє далекобійників отримали травми. У Петрозаводську машина ДАІ збила протестувальника.
Система "Платон" працює з 15 листопада. Спочатку уряд пообіцяв, що штрафи за невикористання системи не стягуватимуть до березня 2016 року, окрім Московської області. Проте далекобійників штрафують і в інших регіонах. Водії вантажівок також скаржаться на помилки в роботі нової комп'ютерної системи.
Міністерство транспорту запропонувало знизити штрафи. За перше порушення планують стягувати близько 50 тис. руб. — 18 тис. грн замість установлених 450 тис. За повторне — 100 тис. руб. замість 1 млн.
Коментарі