Інститут Генерального плану Києва передав проект нового Генплану столиці на державну експертизу. Вона триватиме до кінця листопада. Потім документ розгляне Мінрегіонбуд та затверджуватиме Київрада. Зміни до Генплану можна буде внести тільки через п'ять років після затвердження.
—?Протягом 15 років у Києві планують збудувати 28 мільйонів "квадратів" житла. Але забудову не ущільнюватимуть, — каже 42-річний Сергій Броневицький, начальник Київгенплану. — Будинки зводитимуть на порожніх поки що територіях — Осокорки-Центральні та Осокорки-Південні, північ Оболоні, на вулиці Маршала Гречка, біля Кільцевої дороги на Теремках. Сьома частка будівництв буде на територіях колишніх військових частин. Стільки ж — на землях сільгосппризначення, в Пущі-Водиці. У Києві є 7 тисяч гектарів промислових територій, в тому числі з непрацюючими підприємствами. Власники зацікавлені, щоб змінити цільове призначення понад1 тисячі гектарів.
Ще один резерв — знесення "хрущовок" на Новій Дарниці, Дружби народів, у Солом'янському районі, на Нивках. Але тут проблема — юридично не прописаний механізм відселення. Отримати згоду всіх мешканців будинку неможливо. Цим має опікуватися Верховна Рада.
Як Генплан регулює питання забудови центру?
—?Головний містобудівний документ пропонує заборонити зводити будівлі вище 9 поверхів. Але деталі щодо центру столиці — щільність забудови, кількість зелених насаджень, паркомісць — будуть прописані в окремому документі - плані зонування.
Що зміниться у транспортній системі?
—?Заплановані 30 транспортних розв'язок, нова Подільсько-Вигурівська гілка метрополітену. Три станції на Виноградарі, чотири — в районі Теремків. Мають намір пустити швидкісний трамвай із Троєщини до метро Лівобережна та проспектом Григоренка на Осокорки.
Це дозволить уникнути заторів?
—?Київ зіткнувся з проблемою дисбалансу між лівим та правим берегами Дніпра. На Лівобережжі живуть до 40 відсотків населення столиці, а працюють там 18 відсотків. Щоранку сотні тисяч авто їдуть на правий берег, увечері — назад. Через це затори. Вихід — будувати офісні центри на лівому березі та у віддалених районах Правобережжя.
Де будуть нові дороги?
—?Добудуємо Кільцеву, розширимо ті, що є, де це можливо. Споруджуватимемо Подільський мостовий перехід, Південний перехід — із вулиці Заболотного на Осокорки-Південні. Північний — від Кільцевої дороги до лівого берега, в бік Троєщини. Що саме будувати, міст чи тунель - визначить техніко-економічне обгрунтування. Міст дешевший, але потрібно платити компенсації власникам ділянок, що розташовані на тій території. Передбачені й два тунелі. Перший — продовження нового залізничного мосту на вулиці Саперно-Слобідській. Другий, автомобільний — продовження Подільського мостового переходу з Подолу на вулицю Чорновола.
Чи гарантує новий Генплан збереження зелених зон?
—?Парків, скверів та бульварів у Києві 5 тисяч гектарів. Тобто 19 квадратних метрів зелені на одного киянина. Пропонуємо збільшити до 23.
Кожен третій киянин має авто
У міськдержадміністрації розроблять "транспортний генплан" на 20 років. Комплексну схему транспорту востаннє складали 2005-го.
—?У чинному Генплані, який уклали понад 10 років тому, передбачені 150 машин на тисячу жителів. А зараз маємо 350. Цей проект дозволить запровадити нові види транспорту й організувати пересадкові вузли, — говорить 32-річний Андрій Вавриш, заступник начальника Департаменту містобудування й архітектури КМДА. — Наше завдання — щоб люди не їхали своїм авто тільки тому, що незручно добиратися громадським транспортом.
Вивчатимемо пасажиропотік, види сполучень. Вирішуватимемо, що краще — пустити на Виноградар метро, швидкісний автобус, позавуличний рейковий транспорт чи тролейбус. Звісно, можна зробити, як у Нью-Йорку, щоби метрополітен охопив усе місто. Але в нас таких коштів немає.
Ділянки, які потребують термінового вирішення, — розв'язка на Шулявці, заїзд на Верхній та Нижній Вали з Набережного шосе.
Варіанти транспортного сполучення на Троєщину треба вивчати. Бо там у рази зростатиме кількість населення.
Коментарі