Кажуть, що ціну на проїзд у метро з 1 лютого можуть підвищити до 5 грн. Про це сказав мер Віталій Кличко.
— Собівартість поїздки сьогодні становить 3,16 гривні. Тому проїзд не може коштувати менше цієї суми, — говорять у прес-службі метрополітену. — Харків уже рік їздить по 3 гривні. Вони зрозуміли, що метро — один із найдорожчих видів транспорту. Не може бути дешевшим за наземний. А в Києві ви їдете у маршрутці по 4 гривні. Там нема витрат на електроенергію.
Підземка перебуває у стані занепаду. Підвищення проїзду допоможе покрити необхідні витрати на ремонт обладнання. Ескалаторам по 50 років. Деталей на них не продають. Обмежуємося капітальними ремонтами. А треба хоча б частково нові поставити. Укріпити ґрунти, замінити рейки і стрілки. У тунелях тече вода. Для цього необхідні спеціальні гідроізоляційні розчини. За цей рік ми зняли 66 вагонів. Плануємо ще 60. Вони несправні. В купі виходить 25 поїздів. Тому збільшується інтервал руху. Особливо це відчутно в час пік. Ми тримаємося на ентузіазмі робочих. Багато хто працює по 10, 20, а то і 30 років. Знають, як правильно яку гайку покрутити, аби все було безпечно. Доходить до того, що машиністи із власної кишені купують лампочку для перегорілої фари. На кінець року маємо 500 мільйонів гривень збитку.
— Ціну треба підвищувати. Але вона мусить бути доступною. 3 гривні, максимум 3,5 — буде достатньо. За умови, що збережуться пільги для студентів і пенсіонерів. А збитки покриватимуться з державного чи міського бюджетів, — коментує директор Інституту міста 64-річний Олександр Сергієнко. — Саме з нього мають давати компенсацію за пільговиків. Їх у метро — кожен третій. Звідти ж повинні сплачуватися капітальні ремонти, придбання транспорту. А це не робиться, бо гроші в нього закладають, але не видають. Сама плата за проїзд покриває тільки обігові кошти. Це щоденне обслуговування, зарплата працівників тощо.
Нинішню ціну за проїзд — 2 грн — встановили у вересні 2010-го.
1,5 мільйона людей усередньому на день перевозить столична підземка. За минулий рік нею скористалися 536,2 млн. За цим показником посідає сьоме місце в Європі та 24-те у світі, за даними Київського метрополітену.
Коментарі