пʼятниця, 08 травня 2015 05:55

"Цього року дірявими залишаться 40 відсотків автошляхів"

Цього року на розвиток і утримання доріг із держбюджету виділили 3,4 млрд грн. Також в уряді хочуть змінити технологію будівництва автошляхів — замість асфальтованих пропонують будувати бетонні.

— На 179 тисяч кілометрів доріг, які є в Україні, щороку необхідно витрачати щонайменше 32 мільярди гривень, — розповідає В'ячеслав Коновалов, 39 років, громадський активіст Європатруля. — В попередні роки з бюджету виділяли до 15 мільярдів гривень. Ремонт частини доріг відкладали. Проблеми накопичувались. Цього року дірявими залишаться 40 відсотків автошляхів. Відремонтують під'їзди до Києва. Дороблять траси Київ — Харків, Київ — Чоп, Київ — Одеса. Половина виділених грошей підуть на погашення кредитів.

Куди йдуть гроші від акцизу на ­пальне?

— У державний бюджет, а звідти їх направляють куди попало. Щороку збирають акцизу 40–60 мільярдів гривень. Зараз навіть має бути більше, бо бензин подорожчав. Потрібно, щоб ці гроші йшли в спеціальний дорожній фонд.

Міністр інфраструктури заявив, що дороги бетонуватимуть, бо це на 30 відсотків дешевше. Асфальтована живе сім-вісім років, а бетонна — 30 років без капремонту. Чи справді це вихід?

— Бетонні дороги практичніші й дешевші. У нас налагоджене виробництво бетону. Підтримаємо вітчизняного виробника. Такі дороги вже є на Житомирському напрямку, Варшавській трасі. Але щоб робити їх масово, необхідно змінювати технологію. Наукові інститути мають розробити нові стандарти. Треба закуповувати інше обладнання.

Коли почнуть будувати трасу Львів — Краковець?

— Епопея тягнеться з 1996 року. Передбачалось, що дорога буде платною. Гроші забиратиме Польща. Україна виграє через розвиток інфраструктури та інвестиції — заправки, придорожні заклади харчування, готелі. Або ж Україна протягом кількох років віддаватиме рівними частинами позичені під проект кошти. Тоді кілометр дороги коштував від 500 тисяч до мільйона доларів. У 2000-х вартість зросла до 3 мільйонів. Через шість років кілометр подорожчав до 5 мільйонів доларів. Це чиста корупція. Навесні 2012-го проводили експеримент. У кількох компаній, що будують траси, попросили розрахувати вартість кілометра. Вигадали байку, що високопоставлений чиновник хоче прокласти 5 кілометрів двосмугової дороги в Київській і Житомирській областях, щоб їздити на дачу. Звернулись і в Укравтодор. Там просили втроє-вп'ятеро дорожче, залежно від ділянки.

Хто і на яких рівнях краде?

— На всіх рівнях. Подушку зі щебеню кладуть меншу, ніж потрібно. Або замість гранітного дорогого закуповують дешевший вапняковий. Він швидше руйнується. Цим "грішить" вище керівництво Укравтодору, інженери "в долі". Менше кладуть самого асфальту, як на трасі Київ — Одеса. Забувають покласти фінальний шар асфальту, але по документах прописують. Дорога звісно "пливе". Згодом виділяють гроші на реконструкцію. Приклад — проспект Бажана в столиці.

За всіма стандартами й нормами, коток має проїхатись по дорозі вісім-десять разів. Працівники проїдуть чотири рази і зливають собі солярку. Під Києвом раніше стояли вантажівки зі щебенем, асфальтом. Цьогоріч їх розігнали.

Але ж є спеціальні інститути, які роблять розрахунки, контрольні органи.

— Їм платять відкати, щоб закривали очі на порушення. Якось домовилися зі спеціалістами однієї організації, яка контролює якість доріг Укравтодору, поїхати на інспекцію. Привезли нас на конкретну ділянку. Коли попросили перевірити ще одну, вже вибрану нами — відмовилися.

Як боротися з корупцією?

— Потрібно створити дорожню прокуратуру.

В Україні є ідеальна дорога?

— Траса на Бориспіль. Чиновники для себе старались.

Зараз ви читаєте новину «"Цього року дірявими залишаться 40 відсотків автошляхів"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути