Лігу чемпіонів може замінити закрита Суперліга. Така ініціатива виходить від Асоціації європейських клубів.
"Гадати: буде чи не буде реалізований формат Суперліги - це до Ванги і її послідовників, - говорить відомий журналіст Семен Случевский. - Однак тенденція перетворення футболу в грандіозний бізнес-проект, в якому елементи шоу переважають над елементами спорту - простежується з початку 90-х років, тому що шоу в наш час приносить більше грошей.
Такі спроби почалися не вчора і не сьогодні - згадаємо ідею G-14. Ідеологи такого формату легко можуть апелювати до того, що вони більше за інших хочуть дотримуватися проголошеного УЄФА принципу "фінансового фейр-плей".
Клуби годуватимуть самі себе, а не будуть використовувати "азіатську" (Росія, Казахстан, Китай) схему фінансування, коли перед главою держави - диктатором за успіх відповідають або губернатори, або глави державних монополій (Газпром, РЖД), а гроші відкрито беруться з держбюджету. І не "олігархічну" форму (Україна).
Європа зовсім не застрахована від того, що якась група топ-клубів створить нову лігу - експерт
Всі ці схеми ще в 70-80-х роках розробили найбільші у світі спортивні маркетингові структури типу IBM (США). Спочатку для НФЛ (американський футбол), потім для НХЛ, НБА, а потім перенесли цю ідею на футбол (АПЛ, Ліга чемпіонів).
Зараз в АПЛ 20 клубів, які заробляють приблизно вдвічі більше, ніж всі учасники Ліги чемпіонів. Очевидно, що клуби-гранди хочуть "удосконалити" Лігу чемпіонів. Перш за все, "Баварія" та італійські команди. Вони вважають, що поки недоотримують.
Чи знайдуть ФІФА і УЄФА спільну мову з групою "грандів" - залежить від того, до якого рівня компромісу готові дійти обидві сторони. Криза у ФІФА - скоріше спосіб тиску з боку "грандів", ніж самостійний аргумент.
Теоретично "гранди" цілком можуть "зімкнутися", і навіть грюкнути дверима в УЄФА, якщо вони для себе прорахують всі вигоди і всі ризики такого кроку. Адже в США мирно співіснують НБА та аматорський баскетбол.
Чи готові клуби-лідери України брати участь у такій схемі - як можна щось стверджувати на 2-3 роки вперед, коли кожен день у нас нові "сюрпризи" ( "Металіст", "Волинь", а ось і "Дніпро").
Детальніше на цю тему читайте у журналі "Країна" від 11 лютого.
Коментарі