середа, 03 лютого 2016 09:37

Вчені створили нову теорію часу

Фізики припустили, що мінімально можливий у фізичному Всесвіті масштаб часу на кілька порядків більший від планківського часу. Існування такого масштабу змінює фундаментальні рівняння квантової механіки і уявлення про природу часу. Нова теорія представлена в журналі The European Physical Journal C.

Автори наполягають на дискретності часу і порівнюють його з кристалом. Учені припустили, що мінімальний масштаб часу у Всесвіті набагато більший від планківського (останній становить приблизно 10 у мінус 43 ступені секунди). Більше того, цю гіпотезу можна перевірити експериментально.

Корекція мінімального масштабу часу змушує перебудувати базові рівняння квантової механіки. Одним із "перевіркових" експериментів може бути вимірювання швидкості спонтанного випромінювання атома водню, вважають фізики. Модифіковані рівняння дають інший показник, ніж існуючі. Аналогічні зміни можна спостерігати у швидкості розпаду частинок і нестабільних атомних ядер. Крім того, запропоновані зміни в базових рівняннях квантової механіки змушують переосмислити саме визначення часу. На думку вчених, за своєю структурою час кристалічний — він складається з дискретних, регулярно повторюваних сегментів.