середа, 21 жовтня 2009 09:08

Вчені з Оксфорда відшукали другий лабіринт Мінотавра

Вчені з Оксфорда  відшукали другий лабіринт Мінотавра

Покинутий кам"яний кар"єр на грецькому острові Крит, що складається із заплутаної мережі підземних тунелів, може виявитися легендарним лабіринтом Мінотавра, чудовиська з людським тілом і головою бика.

Англо-грецька команда археологів вивчила кар"єр, розташований недалеко від руїн міста Гортіна на півдні острова, цього літа. Вчені дійшли висновку, що ці підземні тунелі мають більше підстав називатися лабіринтом Мінотавра, ніж мінойський палац у Кноссі, розташований приблизно в 30 км від кар"єру.

Протягом останнього століття - з тих пір, як археологи почали вивчати Кносс - міф про Мінотавра міцно пов"язувався тільки з Кноським палацом. Щороку туди приїжджали близько 600 тис. туристів, яким екскурсоводи розповідали про те, що в палаці колись жив легендарний цар Мінос. Саме він побудував лабіринт-притулок для Мінотавра, сина його дружини Пасіфаї і бика.

Проте історики вважають, що мережа печер у годину, давньоримської столиці на Криті, має рівні шанси з Кноссен вважає претендентом на звання Лабіринту. В усякому разі, якщо серйозно сприймати ідею, що міф про Мінотавра розповідає про реальне місце та реальному царя.

Там знаходилися склад боєприпасів нацистів

Дослідники з Оксфорда працювали спільно з фахівцями з Грецького спелеологічного суспільства. Вони виявили, що в печерах до них уже побували чорні археологи, які хотіли підірвати одну з печер в надії знайти заховану кімнату з скарбами.

Печери являють собою мережу тунелів довжиною в 4 км, які проходять через великі печери і часто закінчуються тупиковими приміщеннями. У цей лабіринт приїжджали цікаві мандрівники з часів середньовіччя. Але коли в кінці XIX століття археологи відкрили Кносс, печери закинули. Під час другої світової війни там знаходилися склад боєприпасів нацистів.

Керував експедицією вчених із Оксфорда географ Ніколас Ховарт. Він скептично ставиться до можливості вважати печери лабіринтом Мінотавра

"Коли потрапляєш у ці печери у Гортіни, відразу відчуваєш, що це темне і небезпечне місце, де легко заблукати," каже він. "Той факт, що ця ідея так сильно діє на уяву людей, пояснюється нашої романтичною тугою за казкою", - розповів Ховарт.

Третій Лабіринт - у Греції?

Крім Кносса і Гортіна є ще й третій можливе місце розташування Лабіринту - печерний комплекс на території материкової Греції в Скотіно. "Якщо ми поглянемо на археологічні дані, то буде дуже важко стверджувати, що Лабіринт взагалі коли-небудь існував ... Я думаю, що всі ці місця можуть претендувати на звання Лабіринту, але, врешті-решт, ні археологія, ні міфологія не зможуть дати нам конкретної відповіді на це питання ", - підбив підсумок Ховарт.

За матеріалом: Инфокс.Ру