Київські студенти вручну виготовляють легкі та міцні велосипеди з бамбука.
Рама - бамбукові стебла, скріплені карбоном, тому зовсім точно буде їх називати бамбуково-карбоновими. Важить така рама півтора кілограми.
"Легша за алюмінієву. Міцніша за карбонову. За пружністю не гірша, ніж карбонові", - розповідає Роман Климчук, 21 рік.
Першу таку він зробив сам, півтора роки тому.
"Перший наш бамбуковий велосипед уже здолав 30 тис. км. Мав лобові зіткнення. В одному з них зламався інший велосипед - сталевий", - розповідає.
На першому їздить його друг і теперішній добровільний випробовувальник. Зараз Роман Климчук працює над 5 і 6 зразком. Він вчиться на механіка-поліграфіста в Київському політехнічному університеті.
"Першу раму я робив півроку. Другу - місяці 3. Наступні робимо вже разом, двоє-троє, і це займає неповний місяць", - тепер йому допомагають іще двоє хлопців і дівчина. Каже, що по прізвищах своїх спільників навіть не пам'ятає. Працюють у приміщенні київської кіностудії.
"На вулиці люди спершу дивуються, який велосипед, а потім - з того, що він саморобний", - розказує конструктор.
Продають рами по 450 доларів. В ціну входить карбонова вилка. Свій бренд назвали Cosсhey.
"Був у нас повністю карбоновий велосипед "Кейсі". Хтось напис прочитав як "Кощей". Нам сподобалося. Вирішили залишити. В нас же рами безсмертні", - сміється Климчук.
"Зараз в роботі ще 2. Трекові, але ми так геометрію вдосконалили, що зручно переміщатись і по місту. Я на своєму бамбуковому й по сходах спускався", - пригадує.
Точну форму рами креслять окремо під кожного майбутнього власника.
"Геометрію малюємо самі. Приходить замовник і ми її викреслюємо індивідуально під його тіло. Ергономічно все", - пояснює.
Одну з рам, вітрообтічну, спроектувала дівчина Євгенія. Вчиться на промисловому дизайні в Національному транспортному університеті.
"Спроектувала й виготовила першу в світі аеродинамічну з бамбукових рам. Це її дипломний проект. Днями вона його успішно захистила", - розповів Роман Климчук.
Коментарі