Припустимо, у вас є сайт, хороший, популярний, з постійною аудиторією і ви хочете продавати/продаєте рекламу на ньому.
Ось декілька порад, як до цього процесу можна підійти:
1. Постарайтеся точно визначитися з форматом розміщення реклами. Краще всього спиратися на стандартні розміри банерів - 468х60, наприклад. Вартість виготовлення навіть найпростішого банера складає більше 10 доларів і тому ніхто не витрачатиметься на новий типорозмір.
2. Не дивлячись на загальноприйняту думку, що треба спочатку розкрутитися, набрати аудиторію, а вже потім займатися продажами, я б порадив думати про це відразу і відразу передбачити відповідні місця в дизайні. Перекроювати звичний постійній аудиторії дизайн потім буде складніше і це зустріне, швидше за все, несхвалення аудиторії.
3. Багато вебмайстрів вважають, що "Adsense всіх врятує" і обмежуються установкою блоків контекстної реклами на сайті. Фішка в тому, що будь-яка реклама, що розміщується за прямою домовленістю з рекламодавцем, принесе вашому популярному сайту з постійною аудиторією значно більше грошей.
4. Висновок з попереднього пункту - використовуйте контекстну рекламу як заглушку і показуйте її тільки тоді, коли у вас немає реклами прямих рекламодавців.
5. Використовуйте готові програми з управління банерами. Така штука, як Openads (колишній phpadsnew) безкоштовна, нескладна в установці і надає величезні можливості управління рекламою.
6. Не продавайте рекламу по кліках. У переважній більшості випадків висловлене бажання рекламодавця "Я хочу платити за реальних відвідувачів" має цілком егоїстичну невисловлену частину - "і мене не хвилює, чого це коштуватиме майданчику". Практично ж, вдаючи, що він, так би мовити, реальний бізнесмен і не хоче платити за повітря у вигляді показів - він їх отримує безкоштовно і досягає своєї мети за мізерну ціну.
7. Не продавайте статичну рекламу. Банер, розміщений статично, вигорає вмить і перестає працювати. Доведено, що оптимально показати рекламу людині 3-5 разів. Тепер порахуйте - якщо ваша аудиторія проглядає в тиждень 20 сторінок на унікального користувача, то при динамічному розміщенні ви відкрутите до 4 розміщень, а при статичному - одне. При цьому статичне розміщення принесе вам менше грошей, ніж динамічне при однакових термінах розміщення - рекламодавець не втратить можливості продавити собі знижку за "опт". Так навіщо отримувати менше?
8. Рекламні агентства полюбляють починати розмову з невеликим майданчиком зі слів "Які у вас знижки для агенцій?". Якщо у вас почалась ейфорія від появи справжнього агентства, зупиніться і подумайте - чи варте слово "агенція" тих грошей, яких воно вам не заплатить? Сенс агентських відносин для майданчика може бути в одному - отримати джерело постійних продажів. Якщо ви бачите у агентства бажання бути таким джерелом - ризикуйте. У переважній більшості випадків, правда, агентство працює за замовленням конкретного клієнта і зовсім не прагне вкладати в розвиток ваших продажів. Отже подумайте ще раз - той факт, що конкретний клієнт хоче щось купити через посередника, ніяк не зобов"язує вас за це платити.
9. Будьте прозорими. Детально опишіть можливі формати реклами, придумайте на них ціни і окремо продумайте, як даватимете знижки. Все це запишіть, а краще всього - опублікуйте. Цим ви зменшите кількість питань "Хочу рекламу, скільки коштує?" і ризик заплутатися в переговорах з рекламодавцями.
10. Дотримуйтесь зобов"язань. Якщо ви пообіцяли розмістити рекламу, прийняли заявку на бронювання - все, ви підписалися відкрутити цю рекламу і ніякий інший рекламодавець, хай з удесятеро більшою пачкою грошей, не повинен вас похитнути. Можна, звичайно, узяти гроші в іншого, повернути гроші першому з якоюсь компенсацією - але краще дотримуватися принципу "Хто першим встав - того і капці". В крайньому випадку запропонуєте іншому купити капці у першого.
11. Остерігайтеся ексклюзивів. Якщо рекламодавець цього хоче, закладіть в ціну всі можливі втрати від того, що ви відмовите всім його конкурентам.
12. До вас можуть прийти агентства з пропозицією стати селлером - тобто зайнятися всіма вашими продажами реклами, виплачувавши вам якусь суму. Якщо ви і так непогано продаєте рекламу, а агентство відмовляється брати на себе зобов"язання в конкретних цифрах - це несерйозно. Усім зрозуміло, що якщо ви віддасте клієнтів в агентство, то агентству буде добре, але вам-то який інтерес його годувати? Запропонуйте йому підписатися під зобов"язанням принести удвічі більше грошей, ніж ви маєте зараз - і, якщо не почуєте пирхання, то цілком можна співпрацювати.
13. Ціна на рекламу на сайті - це спосіб регулювання попиту. Це меншою мірою стосується розміщень на покази, але обов"язково враховуйте рівень попиту при розміщенні на певний час. "Інвентар" (це розумне слівце, яке вживають рекламісти) в даному випадку обмежений (тижневе розміщення можна продати тільки 52 рази на рік, наприклад), тому при перших ознаках наближення попиту до можливостей пропозиції підвищуйте ціну. Розумним видається такий принцип - якщо місце продане на 75%, ціна підвищується. У загальному випадку, ціна за наявності декількох рекламодавців, що претендують на один спот, повинна підвищуватись, поки не залишиться один, максимум два охочих.
14. Не впадайте в ейфорію і не лягайте під клієнта. У нього є свої інтереси, у вас свої - згода є продуктом взаємного задоволення обох сторін.
15. Попередній пункт не відміняє потреби бути чесним і берегти інтереси клієнта. Якщо клієнт хоче показуватися всім без обмежень по частоті, геотаргетінгу і так далі - п"ять разів йому розкажіть, що він витрачає частину грошей дарма. У цьому є ваш цілком відчутний інтерес - клієнт проспиться і спробує проаналізувати результат кампанії. Якщо реклама була ефективною, він прийде ще раз.
16. Отже, ви зацікавлені в ефективності реклами клієнта не менше ніж він сам. Це дійсно важливо, тому це варто повторити в двох пунктах підряд.
17. Не забувайте про те, що у вас є аудиторія. Реклама не повинна її дратувати, банери не повинні бути важкими, інакше вони довго вантажитимуться або вводитимуть відвідувача в зайві витрати, іншими словами - не змушуйте аудиторію піти або почати масово різати рекламу.
18. У більшості випадків не слід вдаватися до Richmedia, pop-up або pop-under. Постійна аудиторія сайту від цього буде не в захопленні. І, якщо позитивне відношення до сайту може бути перенесене на хорошу рекламу, то погана реклама зіпсує репутацію сайту.
19. Знижки давати можна і треба. Знижка повинна заохочувати клієнта купувати більше і приносити одразу багато грошей.
20. Не захоплюйтеся. Іноді краще не продати рекламу, ніж продати її багато і всім. Є таке розумне слово - "клаттер", воно описує ситуацію, коли увага користувача розпорошується на велику кількість реклами.
Коментарі