— В обласному центрі хочуть підвищити вартість проїзду в міському транспорті з 1,75 до 2,5 гривні, на квитки пасажири витрачатимуть близько 200 гривень на місяць. Один із ініціаторів підняття цін —підприємство "Полтава-Еко", яке обслуговує головні міські маршрути, — говорить заступник голови правління громадської організації Асоціація пасажирських перевізників Полтавщини 59-річний Володимир Васильєв.
— Певно, захотіли надприбутків, діють через міськвиконком, який уже почав психологічну підготовку, говорить, що головні маршрути міста — "кільцевий", та "Південний вокзал" збиткові. Міська влада кришує підприємство-перевізника, бо один із його керівників —депутат міськради Максим Голдиш. Але ціну на проїзд підвищувати треба. На маршрутах до приміських селищ Вакуленці, Лісок, Воронине, де їздить менше людей, не вистачає грошей для купівлі нових автобусів, на капітальні ремонти.
Яка оптимальна вартість проїзду?
— 2 гривні. У Кременчуці він коштує до 2,5 гривні, але там порівняно з Полтавою зарплати вищі, є робота. Але влада в такій ціні не зацікавлена. Раніше вартість проїзду мали узгоджувати з Міністерствами транспорту та економіки, тепер установлюють самі. Придумали 2,5 гривні. Громадські слухання перетворили на фарс. Щоб менше запитань ставили, заповнили залу водіями й контролерами, простим людям прийшлося стояти у проході й коридорі. Цифру з Антимонопольним комітетом не погодили. Зараз він перевірив тарифи в місті, хоче взагалі ціну за проїзд знизити до 1,5 грн.
Планують замість "кільцевих" пустити автобуси-експреси. Це вигідно?
— Це ще один спосіб брати більше грошей за проїзд. В ідеалі, експреси мають зупинятися тільки на третині зупинок, насправді їздитимуть, як і їздили, тільки коштуватимуть дорожче. Коли останній раз підвищували вартість проїзду, діяли за подібною схемою: тоді міські автобуси перевели в режим маршрутних таксі, які мали б зупинятися на вимогу. Проте ніхто того не робить.
Аби зробити проїзд дешевшим, майже на 19 мільйонів гривень закупили нових тролейбусів.
— На ці кошти передбачали капітально відремонтувати електромережу для тролейбусів, підстанцію, лінії проводів. Але міська рада вирішила не морочитися, купила нові машини. Тепер при 10 градусах морозу дроти рвуться, тролейбуси стоять серед вулиці, а їх електроніка горить від перепадів напруги. Більше зламані, ніж їздять.
Чи є сенс у нічних рейсах містом, які хочуть запустити?
— Уночі маршрути потрібні, особливо з десятої вечора до шостої ранку. В цей час, крім таксі, нічим додому не доїдеш. Але такі рейси можуть возити одного-двох. Вийде так, що водії робитимуть рейс чи два і їхатимуть у гараж. Аби ці перевезення були прибуткові, їх потрібно рекламувати.
Чому не карають шоферів, які з'їжджають із маршрутів, не доїжджають до кінцевих зупинок?
— Щоб контролювати водія, достатньо в кожну маршрутку встановити датчики геонавігації. У диспетчерській є спеціальна програма, яка їх відстежує. Але перевізнику нецікаво контролювати самого себе, а влада не хоче закупити ці пристрої, бо на маршрути поставила своїх людей і на все закриває очі. Перевіряють, як треба кого подвинуть та забрати маршрут.
Коментарі