вівторок, 05 квітня 2011 05:15

Дешеві авіапольоти не відповідають інтересам Бориса Колеснікова

Автор: фото: Reuters
  Літаки ”лоу-кост” авіакомпанії Germanwings чекають вильоту в аеропорту німецького міста Кельн. Germanwings літає в 75 міст Європи. Квитки коштують від 19,9 євро. 2009-го почали авіарейси між Києвом та Кельном. Планували сполучити столицю України з Берліно
Літаки ”лоу-кост” авіакомпанії Germanwings чекають вильоту в аеропорту німецького міста Кельн. Germanwings літає в 75 міст Європи. Квитки коштують від 19,9 євро. 2009-го почали авіарейси між Києвом та Кельном. Планували сполучити столицю України з Берліно

Коли на український ринок прийшли "лоу-костери", вітчизняний споживач отримав можливість літати в міста України та Європи в декілька разів дешевше.

Очікувалося подальше посилення конкуренції на авіаринку. Воно мало спричинити відчутне зниження ціни й підвищення якості обслуговування. За рахунок використання сучасніших літаків та оптимального, з кількісної точки зору, складу екіпажів, "лоу-костери" ведуть бізнес ефективніше. Деякі навіть самі вантажать багаж і прибирають у салонах, скорочуючи витрати.

Здавалося, ці переваги оцінили і представники влади. Отож у грудні 2010 року віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесніков говорив про потребу розвитку цієї галузі.

Раптом ставлення змінилося на різко негативне. У березні 2011-го Колесніков заявив, що розвиток "лоу-коста" в Україні невигідний і може зашкодити вітчизняним авіаперевізникам. Деякі оператори вже відзначають серйозні перешкоди. Так, віце-президент компанії "Візз Ейр" Джон Стівенсон каже, що найбільша проблема для його підприємства в Україні — пробитися крізь бюрократичний заслін і отримати дозвіл на маршрути. Основна перешкода — непрозорість прийняття рішень, що стосуються регулювання ринку авіаперевезень в Україні.

Не менш неочікувано Борис Колесников заявив, що з приєднанням до договору "Відкрите небо" варто зачекати, доки ЄС не запровадить безвізовий режим для українців. Хоча "Відкрите небо" дало б можливість українським авіаперевізникам безперешкодно здійснювати маршрути в повітряному просторі країн договору, вільно конкурувати великим і дрібним гравцям. Це особливо привабливо, враховуючи відсутність у низки країн — Литви, Болгарії, Румунії, Естонії — власних перевізників. Раніше в переговорах, що тривали з 2007 року, про прив'язку договору "Відкрите небо" до безвізового режиму не згадували. Ці питання не є взаємопов'язаними. Наприклад, Молдова і Грузія, не маючи безвізового режиму з Євросоюзом, підписали договір "Відкрите небо", зважаючи на його вигідність.

Чим же продиктована різка зміна думки Колеснікова? Як висловився народний депутат від НУ-НС Юрій Кармазін в інтерв'ю одному з електронних видань, раптова зміна позиції може бути пов'язана з перерозподілом прав власності на ринку авіаперевезень. Йдеться про продаж держпакету "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) у розмірі 61,58% структурам, із якими може мати зв'язки саме Борис Вікторович. Так, 25 лютого держпакет продали за 287,2 млн грн компаніям UIA Beteiligungsgesellschaft mbH (купила додатково 36,09% акцій "МАУ"), UIA Holding GMBH — 15,91% і ТОВ Capital Investment Project — 9,58%. Ці підприємства безпосередньо пов'язані з одіозним бізнесменом Ароном Майбергом. Кажуть, Борис Колесніков теж має в них свій інтерес.

Якщо це саме так, на перший погляд легковажна відмова Колеснікова від присутності "лоу-костерів" перетворюється на продуманий крок із захисту власних інтересів віце-прем'єра в авіакомпанії МАУ. Адже вона ризикує зіткнутися із серйозною конкуренцією бюджетних авіаперевізників. Проте їх діяльність, безперечно, вигідна пасажирам.

Розвиток вітчизняного ринку авіаперевезень може зупинитися через особисті інтереси міністра інфраструктури Бориса Колеснікова. "Лоу-костери" могли б дати потужний поштовх для розвитку українських авіаперевезень, оздоровити конкурентне середовище. Головне — зробити перельоти доступними для пересічного українця. Але рішення міністра не допускати "лоу-костерів" на ринок, прив'язавши підписання договору "Відкрите небо" до надання безвізового режиму Євросоюзом, фактично зупинило всі рухи. Цілком можливо, це ще один приклад перемоги персональних бізнес-інтересів над державними.

Зараз ви читаєте новину «Дешеві авіапольоти не відповідають інтересам Бориса Колеснікова». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

44

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути