четвер, 28 травня 2015 11:53

До чиїх кишень тече кеш від вуличної реклами в столиці? 
7

КП "Київреклама" бадьоро відзвітувало про те, що з квітня демонтувало понад 400 незаконних носіїв у центрі столиці.

З точки зору працівників підприємства, вулиці Хрещатик, Велика Васильківська, Грушевського, Шота Руставелі, Льва Толстого і Бессарабська площа набули значно кращого вигляду.

Також, згідно з даними КП "Київреклама", виявилося, що в столиці зараз налічується більш як 21 тисяча конструкцій, з яких приблизно чверть (25%) – не легалізовані.

Примітно, що бурхлива діяльність чиновників почалася буквально через кілька днів після скандалу з демонтажем зовнішньої реклами з гострими питаннями про діяльність київської влади від громадської організації "Рух за реформи".
Чого ж так злякалися в КП "Київреклама", адже саме йому ЗМІ приписали демонтаж рекламних носіїв.

Напевно, того, що в центрі столиці стоять біг-борди від "Руху за реформи", які звертають увагу киян на те, що столицю грабують і руйнують... І наведені такі об'єктивні цифри. Бюджет "Київавтодору" становить 500 млн грн., а доріг пристойних немає. Кількість квартирних крадіжок зросла на 30%, а вбивств – на 557%. Кияни стали біднішими: тарифи на тепло зросли на 73%, на воду – на 57%, на газ – на 283%. Безробіття виросло на 18%, ціни на продукти – на 111%, курс долара – на 180%. Столицю грабують: хабарі в міліції досягають 5000 у.о., в суді – 22 000 у.о., в податковій – 100 000 у.о. Згадали і про подорожчання проїзду в метро,  ​​ автобусі, трамваї і маршрутках на 100%. При тому, що бюджет Києва становить близько 22,8 млрд грн., ці гроші не доходять до лікарів, вчителів та пенсіонерів... 

Зрозуміло, що "Рух за реформи", який раніше прославився гострими буклетами проти господарської бездіяльності столичної влади, отримав на своє питання про те, чи задоволені кияни таким станом речей, миттєву реакцію бюрократів: "Зняти!" 

Як же це стало можливо в демократичному суспільстві, до якого після подій на Майдані ми звикли себе відносити? Дуже просто. Справа в тому, що ринок зовнішньої реклами в Києві – одна з центральних тем у ЗМІ через високий рівень корупції.
У столиці два суб'єкти – Управління реклами КМДА, яке видає дозвільні документи на встановлення та експлуатацію носіїв зовнішньої реклами, і комунальне підприємство "Київреклама", яке займається збором грошей і виконує функції "карального органу", тобто демонтує конструкції, –повністю контролюють ринок зовнішньої реклами, встановлюючи свої правила і диктуючи власні умови.

Міф про 25% нелегалізованих конструкцій, напевно, придуманий у запорошених коридорах КП "Київреклама" про людське око. Тому що сьогодні значна частина реклами в столиці є нелегальною. Вона перебуває в тіні. На цьому нагрівають руки корумповані чиновники. За даними опозиційного депутата Київради Василя Гацька, "обсяги нелегальної реклами в столиці реально зашкалюють. По окремих рекламних носіях це може бути 90% в тіні. По деяких інших – 50%".

За даними народного депутата Леоніда Ємця, місцева влада так наживається на бізнесі, пов'язаному з рекламою: "Надає можливість встановлення незаконних конструкцій, закриваючи очі на їх наявність, і, відповідно, затягуючи, створюючи додаткові перешкоди для власників бізнесу з видачею їм дозволів навіть у тому випадку, якщо у них є повний перелік документів, передбачених законом. Тому що це дає можливість отримувати від них, як кажуть, кеш, готівкові гроші. А значить, уникати перенаправлення цих грошей до бюджету".

За інформацією з відкритих джерел, у Києві більше ніж 50% рекламних конструкцій розміщені без дозвільних документів, що робить операторів ринку зовнішньої реклами абсолютно залежними від столичної влади. З одного боку, це дає можливість 70% грошових потоків від розміщення реклами проводити повз міський бюджет, а з іншого, київська влада в односторонньому порядку фільтрує контент політичної та соціальної реклами.

Природно, це протизаконно. Адже Закон України "Про рекламу", по-перше, чітко регламентує випадки, коли реклама може бути заборонена: це реклама, яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності; а по-друге, під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється. Але що накажете робити "бізнесменам", які оперують рекламними носіями, коли більшість їхніх конструкцій не мають легального статусу? Само собою зрозуміло: слухняно виконувати усні вказівки з начальницького кабінету.

До речі, за інформацією джерела "Главкому" в КМДА, особисто мер В. Кличко усно розпорядився зібрати операторів зовнішньої реклами і знайти привід зняти борди "Руху за реформи", що містять критику київської влади. Виконавцем цього завдання виступив заступник директора Департаменту містобудування та архітектури Андрій Вавриш через КП "Київреклама".

Нагадаємо, що саме згаданий вище Андрій Вавриш курирує роботу Управління з питань реклами КМДА.

І останнє. Напевно, небажання розлучатися з потоком нелегальних грошових коштів сподвиг колектив КП "Київреклама" на імітацію нової форми бурхливої  ​​ діяльності з "очищення" Києва від незаконної реклами. Замість того щоб викласти в інтернеті офіційний реєстр рекламних конструкцій, де кожній із споруд, згідно з єдиною схемою, буде присвоєно номер, який відобразиться на відповідній конструкції у фізичному світі, або просто маркувати всі ці конструкції, нове керівництво КП займається таким собі слайд-шоу – обклеюванням нібито незаконних рекламних споруд яскравими стікерами.

Лишається тільки дуже сподіватися, що рекомендований Комітетом з питань свободи слова та інформаційної політики ВР законопроект щодо удосконалення законодавчого регулювання у сфері зовнішньої реклами (№2702) буде прийнятий народними обранцями і в першому читанні, і в цілому. По суті, парламентарії вперше хочуть заборонити підлеглим Кличка в ручному режимі стригти купони із "наружки" у столиці. Співавтор законопроекту народний депутат Леонід Ємець зазначає, що цей документ вводить ключові норми для боротьби з корупцією у сфері зовнішньої реклами, а саме: відкритість, прозорість, доступність інформації.

Тим часом "Рух за реформи" свої критичні борди розмістив у буклеті й роздає їх на всіх станціях метро.

 
 
 
 
 
 
 
Зараз ви читаєте новину «До чиїх кишень тече кеш від вуличної реклами в столиці? ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути