У Балаклаві відбулися урочисті заходи з нагоди вручення Севастопольського загону Морської охорони першого в своїй серії катеру проекту "Орлан" і чотирьох катерів проекту "УМЗ 1000" для охорони морського кордону, повідомляє ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА.
Під час церемонії після оприлюднення наказу про зарахування катерів до складу Севастопольського загону морської охорони Державної прикордонної служби України директор Міжнародно-правового департаменту Державної прикордонної служби України генерал-лейтенант Олександр Мельников вручив командирам катерів прапори, які потім були урочисто підняті на катерах.
На церемонії було відзначено, що вперше за роки незалежності України, в рамках реалізації Державної цільової програми "Облаштування і реконструкція державного кордону", Державна прикордонна служба України почала масштабну модернізацію корабельно-катерного складу Морської охорони. Катери були побудовані на відкритому акціонерному товаристві "Феодосійська суднобудівна компанія "Море" і товаристві з обмеженою відповідальністю "УМЗ-БОТ" м. Київ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Лавров хоче прискорити переговори з Україною щодо Чорноморського флоту
Як заявив журналістам, що взяв участь в урочистостях перший заступник голови Севастопольської міської державної адміністрації Сергій Савенков, "вручення Севастопольського загону Морської охорони катерів - це серйозна заявка держави на рішення не тільки прикордонних питань, а економічних і політичних завдань".
"Катери, побудовані з урахуванням сучасних світових досягнень науки і техніки в галузі катеробудівництва, дозволять підвищити контроль в районах несення служби над збереженням природних ресурсів, підводної культурної та археологічної спадщини, дотриманням правил промислової та іншої діяльності, охороною навколишнього середовища", - сказав С. Савенков.
Зокрема, він зазначив, що підвищення оперативності морських прикордонників в охороні виключної (морської) економічної зони в цілому буде сприяти розвитку морегосподарського комплексу Севастополя і України в цілому.
"Це також сприятиме підвищенню безпеки в регіоні, що важливо для розвитку судноплавства, туризму і рекреації в Криму і Севастополі. Життя показало, що в разі надзвичайної ситуації на морі, першими на допомогу приходять морські прикордонники", - підкреслив С. Савенков.
Перший заступник градоначальника вважає, що "оновлення корабельного складу Морської охорони - це свідчення того, що Україна має намір позиціонувати себе і далі, як морська держава".
"Оскільки катери зроблені вітчизняними підприємствами, це ще й розвиток суднобудування. А будуть кораблі, буде розвиватися і судноремонтна база, це також робочі місця, зарплата, що важливо для Севастополя", - уточнив С. Савенков.
Крім того, він вважає, що, хоча держава багато робить для прикордонників і Морської охорони, зокрема, без шефських зв'язків морякам не обійтися.
"Над кораблями загону вже шефствують деякі регіони України. Посильну допомогу надає і Севастополь. Тепер же сама назва нового катеру "Балаклава" говорить про те, що шефами такої бойової одиниці повинні стати балаклавці", - заключив С. Савенков.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Український ВМФ поповниться бойовими дельфінами
Перший у своїй серії катер проекту "Орлан" має довжину - 25,6 м., ширину - 5,10 м., швидкість руху - 38 вузлів, дальність плавання - 500 миль.
З 2005 року на базі Севастопольського загону Морської охорони Азово-Чорноморського регіонального управління створена спеціальне угрупування різнорідних сил і засобів, в які увійшли кораблі від Керченського і Одеського загонів Морської охорони, прикордонна авіація.
Серед основних завдань, які стоять перед загоном, - охорона державного кордону в певній зоні відповідальності, охорона суверенних прав України у виключній (морській) економічній зоні, контроль перебування українських та іноземних невійськових суден і військових кораблів в територіальному морі.
Серед завдань - також контроль за пересуванням в територіальному морі і перетином державного кордону України кораблями (судами забезпечення) і літальними апаратами Чорноморського Флоту Російської Федерації.
Коментарі
4