четвер, 11 квітня 2013 18:11

Молоді митці: чи відновиться колись російська культура?

Молоді митці: чи відновиться колись російська культура?
Фото: tanais.info

В арт-центрі "Я Галерея" вирує Французька весна. Тут, під егідою посольства Франції в Україні та за підтримки культурного центру м. Тулузи Espace Croix Baragnon, презентували українсько-французький мистецький проект під назвою Memoria (пам'ять, спогад). У його рамках посол Франції в Україні Ален Ремі представив, а Київ побачив спільний доробок трьох талановитих майстрів пензля - українця Олега Грищенка і двох художників з Тулузи (Франція) Еманюель Кастелан і Кирила Уколова. Їх, випускників тулузької Художньої Академії, для участі в проекті відібрав культурний центр Тулузи.

Протягом двох тижнів кияни та гості столиці матимуть можливість знайомитися у "Я Галереї" з роботами молодих митців, створеними під благотворним впливом Казимира Малевича, всесвітньо відомій роботі якого "Чорний квадрат" виповнюється 100 років. Тож і молоді майстри представили свої інсталяцій, у яких, наслідуючи, в найкращому розумінні цього слова, Малевича, "грались" з кольорами. Водночас скадається враження, що творіння трійці художників - це також і їхнє відчуття Києва та України.

Виступаючи на відкритті Memoria, Еманюель Кастелан наголосила на тому, що такі заходи дуже важливі для художників. Вона вже має досвід подібних проектів і впевнена, що митцям необхідно подорожувати і обмінюватися досвідом. "Подорожувати - це кредо моєї творчості. Мені необхідно мати доступ до незнайомої для мене культури, до світу з іншою логікою, не такого як у мене світогляду. Мені подобається зустрічати нові речі, людей, думки, які відрізняються від моїх", - розповіла мадам Кастелан.

"Чорний квадрат" киянина Малевича одніа з найзагадковіших картин 20-го століття. Цей новаторський твір, який визнано першою iнсталяцiєю у свiті, став своєрідним символом Memoria. "Чорний квадрат" Малевича, - розповідає Кирил Уколов, - безумовно одна із найвеличніших картин в історії живопису та історії мистецтва в цілому. На першій виставці, 1913 року, картина була встановлена в так званому "червоному куті" - це правий дальній кут від входу в приміщення. І в цьому сенсі можна говорити про виникнення інсталяції, як такої, коли важливим є не тільки зображення, сама картина та її значення, а й положення її в просторі, те, як вона впливає на цей простір та перетворює його".  "Для Малевича це була першооснова, - продовжує Уколов, - безумовно це найпростіша, найстійкіша, найунікальніша і новітня форма. Це була велика інновація для своєї епохи, але, крім того, це було передвісником всіх подальших потрясінь, які, як ми знаємо, привели якщо не до повного знищення, то до значного пошкодження класичної російської культури. Ми досі не розуміємо чи відновлена вона, чи відновиться колись і якщо так, то в якому розмірі".

Memoria є першим проектом дворічної програми резиденцій Мemorandum, що реалізується арт-центром "Я Галерея" під керівництвом Павла Гудімова та Олександра Каменця щоб порівяти художню ситуацію в Україні та Франції і посилити мистецький обмін між країнами.

Формат резиденцій - визнаний і відпрацьований прийом у мистецькому світі - наразі активно набирає обертів і в Україні. За його допомогою молоді художники дізнаються про далекі країни, їх особливості, руйнують "культурні" перепони і стіни, які стоять між державами.

"Покладаючи великі надії на цей спільний проект, ми дивимося в майбутнє розвитку культурної дипломатії між країнами. Ми даємо початок новій формі співробітництва в культурній сфері, тому що саме культура і мистецтво здатні як ніщо інше зблизити наші народи. Обмін резиденціями, талантами, ідеями, техніками, баченнями минулого, сьогодення і майбутнього - ось основна ідея проекту", - говорить комісар проекту Олександр Каменець.

Небайдужі до мистецтва українці з Києва, Дніпропетровська, Криму та Західної України вже запропонували свої будинки та заміські котеджі як майданчики для роботи молодих художників з Франції. А українських художників за кордоном чекає розгалужена мережа гуртожитків і майстерень художніх академій.

Зараз ви читаєте новину «Молоді митці: чи відновиться колись російська культура?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути