понеділок, 07 серпня 2006 18:08

В аваріях на Деміївці звинувачують будівництво метро

 

У ніч із п"ятниці на суботу біля входу до Деміївського ринку на Московській площі раптово провалився асфальт. Вирву наповнила вода. Яма була настільки глибокою, що в ній потонув бусик фольксваґен.

Яма виникла на місці прориву магістральної труби "Водоканалу" з холодною водою. Тріснула труба, кажуть інженери. Але чому — тут версії спеціалістів розходяться.

Перша причина. Водогін у районі Московської старий, його прокладали у 80-х роках минулого століття, тому, мовляв, труба й не витримала.

Друга причина. Саме під трубою "Водоканалу" прокладають тунель метро на Теремки. Ґрунт просів через призупинення будівництва метро. Тунель риє прохідницький комплекс, а за ним іде щит, який "розсовує" пройдену землю, ущільнює та заморожує її, аби стіни в плавунах були міцнішими. Якщо роботи припинені, то метробудівці напевне не підтримують належних технологічних вимог.

Межі будівництва метро видно навіть перехожим. Металеві кілки з червоно-білою стрічкою, забиті "Київметробудом", позначають на поверхні місце підземних робіт. Котлован утворився за два метри від одного з таких кілків.

Там, мабуть, все тане, тому й провалюється

— Тут взагалі не можна рити під землею, бо вся Московська площа та найближчий район розташовані на ґрунтах-пливунах. Земля така, як на болоті, у ній багато води, — розповів "ГПУ" Михайло Прокопенко, 23 роки, керівник аварійної бригади "Київводоканалу", яка ліквідувала аварію на Московській площі.

Внаслідок аварії в п"ятницю було відключено від водопостачання житловий мікрорайон на проспекті Науки (у народі відомий як "Салют"), Центральний автовокзал та завод "Київгума", де працює тисяча робітників. На два дні було зупинене виробництво. На підприємстві у прориві труби звинувачують метробудівців.

— Коли почали прокладати метро, у районі все змінилося. Спершу напроти бібліотеки Вернадського під землю провалився великий козловий кран, тепер трубу прорвало. Там, мабуть, все тане, тому й провалюється, — каже "ГПУ" Ніна Азарх, 56 років, диспетчер "Київгуми".

Будівництво метро у Голосієві призупинили в кінці червня. Зіслалися на проблеми з фінансуванням. 20 липня інженери "Київського метрополітену" заявляли про можливі проблеми на ділянках будівництва метро від Либідської до Теремків: просідання ґрунтів, асфальту, тротуарів. Директор інституту "Укрметротунельпроект" Віктор Янікін про аварію на Московській площі дізнався в понеділок від кореспондента "ГПУ", тому не зміг коментувати, чи причетне до події будівництво метро. Янікін пообіцяв вислати на місце аварії власних інженерів, аби вони з"ясували ситуацію.

Аварію ліквідувати не вдалося

У понеділок після обіду було відомо, що полагодити прорив труби на Московській площі аварійники не змогли. "Водоканал" замінив трубу, але ґрунт просів і порвав її знову. Аварійникам довелося рити ще один котлован. Роботи йдуть повільно, бо в землі багато води.
Мікрорайон "Салют", "Київгума" та автовокзал у понеділок були без води.
— Зараз сезон відпусток, потік пасажирів дуже великий, а туалети не працюють. Ми воду возимо бочками, — розповіла "ГПУ" один із працівників вокзалу. — Начальник так і сказав: "Це справжня катастрофа".

Зараз ви читаєте новину «В аваріях на Деміївці звинувачують будівництво метро». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 7644
Голосування Якби вибори мера Києва відбувалися найближчим часом, за кого б віддали свій голос?
  • Віталій Кличко
  • Борислав Береза
  • Микола Томенко
  • Марина Порошенко
  • Роман Грищук
  • Олексій Кучеренко
  • Андрій Іллєнко
  • Сергій Притула
  • Юрій Левченко
  • Свій варіант
Переглянути