Щоп'ятниці в Києві єврейська громада святкує шабат. За єврейською традицією в юдаїзмі святкують шабат в суботу — сьомий день тижня, в який Тора наказує утримуватися від роботи. Шабат настає з заходом сонця в п'ятницю.
- В шабат ми робимо концертне ознайомлення з єврейською культурою. Щоб усі знали, що шабат – це таке зібрання, яке прославляє Господа. Це день радості, день святості, день покою, але це не значить, що нічого не треба робити. Слово "шалом" означає "Божий мир", мир, який наповнює душу людини і заспокоює її від суїти, переживань. Це заспокоєння і зцілення душі. Це день, коли людина може переоцінити своє життя, шлях, куди вона направляється, - розповів кореспонденту Gazeta.ua Андрій Меркулов, координатор єврейської громади та міжцерковних зв'язків.
Згідно з П'ятикнижжям, субота була дана Всевишнім наприкінці шостого дня, коли була створена людина:
І скінчив Бог дня сьомого працю Свою, яку Він чинив, і спочив (шабат) в день сьомий від усіх справ Своїх, які робив. І благословив Бог сьомий день, і освятив його, бо в нім відпочив Він від усієї праці Своєї, яку Бог творив.
Єврейська громада проводить святкування шабата по різних місцях Києва - на Подолі, Лівому березі, Троєщині.
- За єврейською традицією Бог наказав радіти і веселитись. Єврейський народ завжди танцював і відчував радість, зустріч з Богом. Це особливе переживання. Тому єврейські танці такі запальні, бо приходить Божа радість, - зазначив Андрій Меркулов.
- Шабат шалом! – так увечері кожної п'ятниці вітаються під час святкування єврейського шабату. Слово "шалом" означає повноту, єдність тих, що живуть у злагоді. По-справжньому відпочиває тільки той, хто відпочиває з Богом, адже "для Божого народу збережено відпочинок".
В атмосфері святкового настрою учасники шабату разом з глядачами, які прийшли з цікавості, діляться радістю спільного життя, усмішкою та багатством своїх сердець.
Час від часу розмови переривають запальні танці та пісні єврейською мовою, що прославляють Бога.



















Коментарі