У столиці продовжують закриватися магазини. Одних згорнути бізнес змушує висока вартість оренди,інших – відсутність покупців та завищені закупівельні ціни на товари. Про це кореспонденту Gazeta.ua розповів киянин Леонід Дяченко.
"Я чотири роки тому відкрив магазинчик з італійськими товарами, - говорить Леонід Миколайович. – Торги ішли на ура. Мій батько їздить в Італію щотижня. Возить заробітчан і туристів. Мені допомагав постачати звідти товар. Добре продавалися італійські спеції, паста, шоколад, олія та оливки, кава і печиво. Але криза відчутно вдарила по бізнесу".
За словами підприємця, за минулий рік він втратив третину постійних клієнтів.
"Ціни у магазині зросли у півтора-два рази, бо подорожчало євро, - пояснює Дяченко. – З італійських продуктів українці переходять на вітчизняні, бо дешевші. У магазинах з'явилося більше макаронних виробів із твердих сортів пшениці. Вони дешевші за італійські. На пачці можна зекономити 10-15 гривень. Раніше користувалися популярністю італійські ковбаси. Тепер багато м'ясокомбінатів випускають непогану вітчизняну салямі".
Восени не завозив новий товар.
"Розпродували залишки, - каже Леонід Миколайович. - Зрозумів, що треба шукати нові способи заробітку. Не я один у кризу прогорів. Знайомий закриває магазин дитячого одягу, товариш на ринку торгував феєрверками. Закрив точку ще в лютому".
Чим планує торгувати далі, не каже. Через закриття відмовився від оренди приміщення, звільнив продавця.
"Зараз закриваються ті, хто звик заробляти багато і швидко, - говорить бізнес-консультант Валерій Золотарьов. – У кризу заробітки впали. Але треба не закриватися, а змінювати асортимент товарів і шукати способи заробити більше".
За словами бізнес-консультанта, дехто з підприємців економить на оренді і переходить торгувати в інтернет.
"Хтось шукає нових постачальників, які не ставлять космічних цін. Дехто замінює дорогі товари дешевшими вітчизняними, - каже Золотарьов. - Наприклад, відмовляється від німецького шоколаду, віддає перевагу українському. Те саме із магазинами одягу та техніки. Вони частіше, ніж раніше, влаштовують розпродажі. Пропонують другу річ за півціни або третій товар у чекові дають покупцю безкоштовно".
Коментарі
1