середа, 23 жовтня 2013 18:24

Ульріх Зайдль не поділяє оптимізму українців щодо євроінтеграції

Ульріх Зайдль не поділяє оптимізму українців щодо євроінтеграції
Фото: Олена Павлова

Чи не найбільшою подією нинішнього Міжнародного кінофестивалю "Молодість", на якому з кожним роком подій стає все менше, став приїзд до Києва відомого австрійського кінорежисера Ульріха Зайдля. Для нашого глядача він став відомим лише кілька років тому завдяки картині "Імпорт/ Експорт" (2007), яка була учасником конкурсної програми Канського кінофестивалю. Однак фільм, хоч він частково знімався в Україні, не потрапив у наш прокат. Головна героїня, українська медсестра Оля, до того як поїхати до Австрії у пошуках кращої долі, у себе вдома по сумісництву працювала у тіньовій сфері порноіндустрії. Залишивши сім'ю і приїхавши до Європи, молода жінка стала там прибиральницею у домі престарілих. У той же час, коли українка вирушила на Захід, двоє австрійських громадян рухалися у бік України, де знайшли не лише ринок збуту для всякого непотребу, а й дешеві алкоголь та дівчат.

Ульріх Зайдль привіз повну ретроспективу своїх, у тому числі, і документальних фільмів. За словами майстра, така ретроспектива демонструється вперше. Їй передувала фотовиставка, у яку увійшли кадри з відомої трилогії режисера "Рай: Любов", "Рай: Віра", "Рай: Надія". 

Знімаючи "Імпорт/експорт", режисер мав змогу добре ознайомитися з життям українського суспільства. Більше того, у своїх інтерв'ю режисер не раз зауважував на тому, що у частини Західної України (Галичини) та Австрії спільна історія, і ця обставина сприяла його інтересу до нашої країни та її громадян. То ж у нинішній ситуації, коли Україна проголосила своє бажання стати частиною європейського економічного та культурного простору, з Ульріхом Зайдлем доречно було поговорити не лише про кіно.

"Чи є в України хоч якісь шанси коли-небудь вступити до Євросоюзу, чи її союз з Москвою, що тривав понад триста років, зробив її невиправно азіатською країною?" – відповідь режисера на це запитання навряд чи втішило б нинішню опозицію. Зайдль не поділяє оптимізму тих політиків, які обіцяють нам краще майбутнє у складі Євросоюзу.

"По-перше, Україна розділена у цьому питання на дві частини, половина українців хоче у Європу, інша – ні" – зауважив режисер. До всього ж, на його думку, у питання нашої євроінтеграції на перший план виходять економічні питання, тоді як ніхто поки що не говорить про те, чим це обернеться у сфері культури. До всього ж, економіка нинішньої Європи досить специфічна, і навряд чи українці готові до того, аби їм імпортували навіть ті товари і продукти, яких вистачає і на внутрішньому ринку. У самій Австрії, за словами митця, далеко не всі знають, продукти з якої країни вони споживають, вважаючи їх вітчизняними. "Принаймні, у Румунії після її вступу до Євросоюзу стало жити важче" – підсумував Зайдль.

Що ж стосується культурного простору, то тут теж не все так безхмарно, як нам здається. У своєму документальному фільмі "Останні чоловіки" (1994) режисер розповів про тих австрійських  чоловіків, які, розчарувавшись у своїх дружинах, знаходили другу половину   серед азіаток. Зазвичай, причиною розлучення ставали зради австрійських жінок, що  стало нормою у часи фемінізму. На думку режисера, нинішні тридцятилітні австрійські чоловіки через руйнування традиційної культури взагалі не знають, хто вони такі, і яку роль мусять грати у сім'ї та суспільстві. А це дуже ускладнює життя як окремої особистості, так і цілого суспільства, яке, у випадку орієнтації на традиційні цінності, не знає багатьох проблем, що з ними зіткнулася західна цивілізація.

Зараз ви читаєте новину «Ульріх Зайдль не поділяє оптимізму українців щодо євроінтеграції». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

36

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі