понеділок, 15 квітня 2013 06:00

"У нас їздять тільки пільговики. Ти одна заплатила"

Автор: фото: Анна Поліщук
  Кондуктор у черкаському тролейбусі №7  продає квитки пасажиркам. Скаржиться, що на підприємстві постійно затримують зарплату
Кондуктор у черкаському тролейбусі №7 продає квитки пасажиркам. Скаржиться, що на підприємстві постійно затримують зарплату

На комунальному підприємстві "Черкасиелектротранс" планують скоротити 27 кондукторів і випускати менше тролейбусів на маршрути.

— Учора нас предупредили, що щось буде. Я не зрозуміла толком: чи то скорочення чи посада кондуктора буде змінюватися. Частину людей просто виженуть. Уже ходить контролер дивиться, чи всі обілєчені, чи пенсіонери пред'являють посвідчення. Попався — до свіданія, — каже кондуктор Галина Іванівна, 48 років. Працює на тролейбусному маршруті №10. —  Проїзд коштує 1,5 гривні, пенсіонери та пільговики їздять безкоштовно. За день може бути 140 — 160 гривень виручки. Молоді на тролейбусах почті не їздять.

Тролейбус переповнений. Усередині чисто, але стоїть страшенний сморід. Дві жінки біля дверей просять передати на проїзд, через тисняву кондуктор до них пройти не може. Копійки падають під ноги, люди їх визбирують і передають.

— Отримала 24 березня зарплату за січень, ждем з дня на день за лютий. Получаю 1000 -1300 гривень, а водії наші 2500. Все кладу на кредитку, ще й не хватає, отак і живемо в кредіт.

Доїжджаємо до кінцевої зупинки "Річковий вокзал".

— Всьо, тепер на обід, бо такі графіки поробили, що приходиш додому вночі і йдеш із самого ранку, — каже водій Іван Федорович, 57 років.

Тролейбус №8 курсує чотири рази на день за маршрутом вул. Руставі — завод "Аврора".

О 10.45 точно за розкладом під'їжджає старий іржаво-білий тролейбус. На зупинці зібралися близько 30 пенсіонерів. Тягнуть у салон торби, ящики, "кравчучки".

— У нас їздять тільки пільговики. Ти одна заплатила, — каже кондуктор 50-річна Галина Куцик. — Тепер пільги і посвідчення навіть 25-річним дають. Зараз у нас скорочення штату —  бухгалтерів, касирів звільняють. Не знаю, що буде з кондукторами. Чи відправлять на біржу, чи предложать якусь другу роботу. Ми вчора розписалися, що ознайомились із приказом, в якому написано "у зв'язку зі скороченням тролейбусів, скоротити кондукторів".

Галина намагається просунутися до середини тролейбуса, щоб перевірити посвідчення.

— Торік зарплату урізали через скорочення кількості тролейбусів на маршруті, — зітхає кондуктор. — Живу сама, у мене своя двокімнатна квартира. Зарплата 1600 — 1800 гривень. Добре, сестра в Італії робить, то вона мені світерочок, чи ще щось передасть.

Біля "Епіцентру" пересідаємо на 14-й тролейбус. Тут кондуктора нема. Білети продає водій   42-річна Людмила Зінченко.

— У мене експериментальний маршрут. Перевіряють, чи може водій сам обслуговувати пасажирів, — каже. — Тут на маршруті їздить одна машина, в принципі, кондуктор і не потрібен. А на сьомому, першому, десятому — без кондуктора ніяк.

Треба проводити транспортну реформу

— Тролейбусний парк на грані банкрутства, бо в місті так і не запустили транспортну реформу, — розповідає Віталій Дядченко, 37 років, депутат міської ради, колишній директор  "Черкасиелектротрансу".

— Розробили нову схему маршрутів. Передбачалося, що центральною частиною міста їздитимуть лише тролейбуси. Маршрутки б лише довозили до центральних вулиць. Але пересадити людей у старі іржаві тролейбуси було б несправедливо. Треба купувати нові тролейбуси, чого не зробили. На цей рік уже нічого не передбачено по тролейбусах. Єдине, що виділили — 10 мільйонів на світлофори. Їх узагалі недоцільно купувати. Бо не має ж проекту управління трафіком.

Щоб зробити "Черкасиелектротранс" прибутковим, треба прибрати всі некомерційні рейси. Наприклад на 14-му маршруті навіть кондуктор не працює, тому що тролейбус не привозить грошей, щоб на зарплату кондуктору вистачало. Треба пустити всі тролейбуси по бульвару Шевченка, і 10-й тролейбус із Південно-Західного району до Митниці через бульвар. Із центру поприбирати маршрутки. Тоді підприємство стане успішне.

Черкасам потрібно близько 80 тролейбусів, за підрахунками фахівців. А пропозиції різати на металолом — це безглузді ідеї. У нас і так достатньо зрізали і здали на металолом. І потім, куди підуть люди, які все життя  пропрацювали в тролейбусному парку? У них дуже вузька спеціалізація. До того ж там працюють багато людей у віці. У влади ж має бути якась соціальна відповідальність перед громадою.

Зараз ви читаєте новину «"У нас їздять тільки пільговики. Ти одна заплатила"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути