В Європі за 4 тисячі євро можна купити Audi A4 2006 року. В Україні таке авто обійдеться близько 13 тисяч доларів. Тому, в Україні середній вік автомобіля – 21,5 року.
"Потрібно зняти мито на потримані машини. При цьому на нові автомобілі його можна залишити. Це треба, щоб забрати багатомільярдний бізнес у таких країн, як Чехія, Словаччина та Польща. Польща має серйозний відсоток ВВП саме на бізнесі, що базується на відновленні і перепродажі авто з Західної Європи", - каже Gazeta.ua Павло Мельник, директор агенції "МПП-консалтинг".
Він вважає, що теперішнє мито вигідне власникам вітчизняного автомобільного бізнесу.
"Є зацікавлені у тому, щоб залишити рештки автомобільного бізнесу, який є в Україні і продовжувати продавати китайський хлам. А інші не розуміють того, що Україна може замінити Польщу і забрати її прибутки. Якщо українці купуватимуть вживані авто з Європи, радянські автомобілі відправлять на металобрухт. Цим самим підвищиться безпека руху та зменшаться витрати країни на паливо. Серед депутатів є представники паливної сфери, тому вони не підтримують законопроекти. Зменшення вартості за рахунок мита сприятиме пришвидшенню зміни автомобілів на більш сучасні", - зазначає експерт.
На думку експерта, збільшення кількості якісних автомобілів в Україні сприятиме розвитку сервісів, обслуговування, а також створення виробництва запчастин.
"Наприклад, у Бердичеві добре заробляють дна переобладнанні автомобілів. Таких міст стало б в Україні ще більше. Відбудеться активізування української економіки", - каже експерт.
Нагадаємо, влітку 2015 року українці ініціювали звернення до Президента щодо скасування розмитнення і акцизного збору на імпорт авто. Петиція набрала 38326 з 25000 необхідних.
Коментарі
1