пʼятниця, 27 червня 2014 09:51

Перший український швидкісний поїзд назвали степовим конем

Автор: ФОТО: Оксана Худояр
  Електропотяг підвищеного комфорту ”Тарпан” виробництва Крюківського вагонобудівного заводу може розганятися до 200 кілометрів за ­годину
Електропотяг підвищеного комфорту ”Тарпан” виробництва Крюківського вагонобудівного заводу може розганятися до 200 кілометрів за ­годину

Зі столичної залізничної станції "Дарниця" на Львів 24 червня вирушив перший швидкісний електропоїзд підвищеного комфорту №743. Його виготовили на Крюківському вагонобудівному заводі в місті Кременчук Полтавської області. Назвали "Тарпан" — це степовий кінь у горах Казахстану, Білорусі та Польщі.

— Він є аналогом корейського "Хюндаю", але обійшовся державі вдвічі дешевше. Наш точно не заглохне посеред поля, — розповідає російською 66-річний Георгій Ігнатов, головний конструктор Крюківського заводу. — Корпус вагона виконаний із нержавіючої сталі. Влітку не жарко, а взимку люди не замерзнуть. Сидіння в салонах — німецькі. У вагоні першого класу розкладаються, висувається спинка. У другому класі можна їхати до восьми годин, і спина не болітиме.

"Тарпан" має дев'ять вагонів першого, другого і третього класу. Є вагон-ресторан і вагон із місцями для пасажирів на інвалідних візках. Може розганятись до 200 км/год.

До вагона заходить львів'янка 51-річна Соломія Лялевич. Вона купила квиток на "Хюндай" у другий клас. З Києва до Львова і назад заплатила по 249 грн. Якби брала тільки в один бік, вийшло б 273.

— Не знала, що їхатиму нашим поїздом. "Хюндай" подобався. Жодного разу не ламався. У нас 25-те й 26-те місце, але тут у вагоні їх усього 20. Сподіваюсь, нас не висадять, — жінка розкладає сумки.

У салоні працює кондиціонер. Температура підтримується на рівні 23 градусів. Між вагонами — двері з сенсорними ручками, герметичні переходи. Поїзд обладнаний системою відеоспостереження, є вай-фай, розетки. Коли розганяється понад 5 км/год, вхідні двері автоматично блокуються.

Одну зупинку до Центрального залізничного вокзалу у вагоні другого класу проїхав міністр інфраструктури 38-річний Максим Бурбак. Сідає на місце зі столиком, поруч — гендиректор Укрзалізниці Борис Остапюк, Володимир Приходько, голова наглядової ради Крюківського заводу, ще кілька чиновників. Стюарди пропонують їм каву-чай-воду.

— Знаєте, навіщо понамальовували на столиках сині кола? — питає в міністра Володимир Приходько. Той знизує плечима. — Якщо пасажир не може поставити склянку в межах одного кола, значить, у вагон-ресторан йому більше не можна.

Всі сміються.

— Гарний ви поїзд зробили. У різні сторони не кидає, — каже Максим Бурбак.

— Ми ще не розганялись, — за­уважує­ Борис Остапюк. — По наших коліях, який суперсучасний потяг не зроби, все одно хитатиме.

Зараз ви читаєте новину «Перший український швидкісний поїзд назвали степовим конем». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути