Зі столичної залізничної станції "Дарниця" на Львів 24 червня вирушив перший швидкісний електропоїзд підвищеного комфорту №743. Його виготовили на Крюківському вагонобудівному заводі в місті Кременчук Полтавської області. Назвали "Тарпан" — це степовий кінь у горах Казахстану, Білорусі та Польщі.
— Він є аналогом корейського "Хюндаю", але обійшовся державі вдвічі дешевше. Наш точно не заглохне посеред поля, — розповідає російською 66-річний Георгій Ігнатов, головний конструктор Крюківського заводу. — Корпус вагона виконаний із нержавіючої сталі. Влітку не жарко, а взимку люди не замерзнуть. Сидіння в салонах — німецькі. У вагоні першого класу розкладаються, висувається спинка. У другому класі можна їхати до восьми годин, і спина не болітиме.
"Тарпан" має дев'ять вагонів першого, другого і третього класу. Є вагон-ресторан і вагон із місцями для пасажирів на інвалідних візках. Може розганятись до 200 км/год.
До вагона заходить львів'янка 51-річна Соломія Лялевич. Вона купила квиток на "Хюндай" у другий клас. З Києва до Львова і назад заплатила по 249 грн. Якби брала тільки в один бік, вийшло б 273.
— Не знала, що їхатиму нашим поїздом. "Хюндай" подобався. Жодного разу не ламався. У нас 25-те й 26-те місце, але тут у вагоні їх усього 20. Сподіваюсь, нас не висадять, — жінка розкладає сумки.
У салоні працює кондиціонер. Температура підтримується на рівні 23 градусів. Між вагонами — двері з сенсорними ручками, герметичні переходи. Поїзд обладнаний системою відеоспостереження, є вай-фай, розетки. Коли розганяється понад 5 км/год, вхідні двері автоматично блокуються.
Одну зупинку до Центрального залізничного вокзалу у вагоні другого класу проїхав міністр інфраструктури 38-річний Максим Бурбак. Сідає на місце зі столиком, поруч — гендиректор Укрзалізниці Борис Остапюк, Володимир Приходько, голова наглядової ради Крюківського заводу, ще кілька чиновників. Стюарди пропонують їм каву-чай-воду.
— Знаєте, навіщо понамальовували на столиках сині кола? — питає в міністра Володимир Приходько. Той знизує плечима. — Якщо пасажир не може поставити склянку в межах одного кола, значить, у вагон-ресторан йому більше не можна.
Всі сміються.
— Гарний ви поїзд зробили. У різні сторони не кидає, — каже Максим Бурбак.
— Ми ще не розганялись, — зауважує Борис Остапюк. — По наших коліях, який суперсучасний потяг не зроби, все одно хитатиме.
Коментарі