субота, 25 лютого 2017 23:15

Унікальне депо з ремонту залізничної техніки під загрозою зникнення
8

Законсервована техніка біля локомотивного депо Цвіткове
Фото: Андрій Чернега
Паровоз СУ 251-86 у власності Асоціації збереження історії залізниці України. Його ремонтували 3 роки. Тепер ним катають безкоштовно всіх бажаючих на ретротури
Про американський ретропаровоз розповідає активіст Асоціації Володимир Бердніков
Голова Асоціації збереження історії залізниць України Олександр Гопкало показує на паровоз, якими возять ретротури
Голова Асоціації збереження історії залізниць України Олександр Гопкало

Унікальне локомотивне депо із ремонту паровозів працює у селищі Цвіткове Городищенського району Черкащини. Воно одне із 5 подібних в Україні. Спеціалізується на ремонті ходової частини паровозів – колес. Нещодавно місцеві дізналися, що 8 паровозів із бази депо відправляють у депо міста Сновськ Сновського району Чернігівської області (колишнє місто Щорс. – Gazeta.ua). А мов, саме підприємство планують реорганізувати.

"За депо воюємо з жовтня минулого року. Гройсману листа писали, Омеляну. Всі вищі начальники бояться сказати слово. Якби був нормальний керівник, робили б і стягували сюди паровози. Наше депо робить ремонт їх ходової частини – колеса. Це найважливіше і складне. Якщо забрати звідси паравози, то для чого стіни? Їх цвітковські жителі розбомблять. Витягнуть всі труби. А це депо одне таке в Україні. Ми тут і музей ретротехніки зробити хочемо. Якщо депо закриють, то місце і чотирьох сторожів для нього найдем", – говорить сільський голова Валерій Полуєв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали рекордний макет залізниці

Цвіткове називають "селище залізничників". Працюють 8 підрозділів Одеської залізниці. Серед них – колійна машинна та залізнична станція. У селище не ходить автобус. Дістатися сюди можна приміським потягом або автівкою.

"Минулого року Укрзалізниця визначила депо "Щорс" основним в ремонті, обслуговуванні та зберіганні паравозів в Україні. Це означає, що всі локомотиви мають бути доставлені туди. Цвіткове втрачає потенціал і здатність щось своє ремонтувати та обслуговувати. Його можуть закрити. Не зважаючи на те, що тут є люди", – розповідає голова Асоціації збереження історії залізниць України Олександр Гопкало.

Автор: Андрій Чернега
  Голова Асоціації збереження історії залізниць України Олександр Гопкало
Голова Асоціації збереження історії залізниць України Олександр Гопкало

"Найголовніше, що в "Щорсі" немає фахівців. Коли до них зверталися ще у 2008 році, нам відмовили у ремонті коліс. Хоча там цех більший і умови кращі, ніж тут. Схоже на чергову схему по зароблянні грошей на металобрухті. Якщо Україну порівнювати з Білорусією чи Росією, то ми на останніх місцях щодо збереження такої техніки. Не кажучи вже про Європу", – продовжує Гопкало.

Очікуйте повний матеріал про локомотивне депо Цвіткове у "Газеті по-українськи"

Зараз ви читаєте новину «Унікальне депо з ремонту залізничної техніки під загрозою зникнення». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі