Слідчий комітет Російської федерації завершив розслідування кримінальної справи про авіакатастрофу літака ЯК-42, в якій загинула хокейна команда "Локомотив" (Ярославль).
Головне слідче управління РФ встановило всі причини авіакатастрофи ЯК-42, що сталася 7 вересня 2011 року. Крім порушень в роботі членів екіпажу повітряного судна при виконанні зльоту з аеропорту Туношна Ярославської області встановлено наступне: екіпаж літака був допущений до виконання рейсу з грубими порушеннями правил безпечної експлуатації повітряного транспорту.
За ці порушення перед судом постане Вадим Тимофєєв, колишній заступник генерального директора з організації льотної роботи авіакомпанії "ЯК СЕРВІС". Саме ця компанія експлуатувала повітряне судно ЯК-42, в якому летіли хокеїсти. Тимофєєв обвинувачується в скоєнні злочину, передбаченого ч.3 ст.263 КК РФ (порушення правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту).
Слідством встановлено, що Тимофєєв, будучи в силу виконуваної роботи і займаної посади особою, зобов'язаною дотримуватися правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту, відповідав за організацію льотної роботи, підтримання кваліфікації льотного складу, підвищення їх професійного рівня, організацію тренувань та кваліфікаційних перевірок пілотів. Крім того, саме Тимофєєв мав право допуску екіпажів до польотів і правом відсторонення в разі їх неналежної кваліфікації.
Вивчивши всі обставини і факти, що передували трагедії, слідчі встановили, що екіпаж був допущений Тимофєєвим незаконно, в порушення правил безпечної експлуатації повітряного транспорту, і на момент катастрофи не мав права виконання самостійних польотів. Зокрема, допуск командира судна оформлений Тимофєєвим на підставі сфальсифікованих документів, другий пілот на той момент не закінчив перенавчання на тип судна ЯК-42 і не мав права виконання польотів.
Крім того, Тимофєєв не здійснював контроль за проходженням професійного навчання пілотів, регулярно відкликав їх з навчальних заходів та, незважаючи на незакінчену програму навчання, незаконно допускав до польотів. Тимофєєву було достовірно відомо про непроходження льотним складом навчання і, отже, відсутність у екіпажа повного обсягу навичок для виконання безпечного польоту.
Також в ході розслідування з'ясувалося, що Тимофєєв практично не аналізував дані бортових самописців, якими фіксувалися помилки загиблого командира повітряного судна під час колишніх польотів. А помилок, як виявилося, було чимало, причому деякі з них могли створити реальну загрозу безпеці польоту. Більш того, екіпаж був сформований таким чином, що два пілоти і бортмеханік виконували спільно всього лише третій рейс. При цьому екіпаж в даному складі жодного разу не проходив спільне тренування на тренажері, призначеному для тренування дій при виникненні позаштатної ситуації. І вперше така ситуація сталася саме під час рокового польоту ЯК-42.
Що стосується стану повітряного судна, то результати експертиз підтвердили його повну справність.
Кримінальну справу направлено для затвердження обвинувального висновку та подальшої передачі в суд для розгляду по суті.
Нагадаємо, що у жовтні 2011 року було проведено льотний експеримент, за підсумками якого встановлено, що в авіакатастрофі "Локомотива" винен один з пілотів, який почав гальмувати при зльоті.
Коментарі