пʼятниця, 04 листопада 2011 09:26

Учені стверджують, що життя на Марсі було під землею

Американські вчені встановили, що древній Марс, швидше за все, був малопридатний для життя. Стаття дослідників з'явилася в журналі Nature, а її короткий виклад наводить ScienceNOW.

У даний час умови на Марсі вкрай жорсткі - середня температура становить мінус 55 градусів за Цельсієм, а тиск - 5,25 міліметри ртутного стовпчика. За таких умов існування води на поверхні у вигляді водойм неможливо. Разом з тим, геологічні сліди, в тому числі й глинисті мінерали, вказують на наявність (можливо, в минулому) процесів, пов'язаних з водою.

Використовуючи дані, зібрані апаратами Mars Reconnaissance Orbiter і Mars Express, вчені проаналізували походження глин у 350 регіонах Марса. Ці мінерали сформувались приблизно 3,7 мільярди років тому, коли, за деякими теоріями, на поверхні Червоної планети могла існувати вода.

Ученим, проте, вдалося встановити, що знайдені мінерали, швидше за все, утворювались під поверхнею в результаті "роботи" геотермальних джерел. Зокрема, на це вказує присутність мінералу преніту, який утворюється при температурі понад 200 градусів Цельсія. Як наслідок, на думку дослідників, якщо життя на Марсі коли-небудь існувало, то воно, швидше за все, було підземним.

Звідси вчені роблять висновок, що Червона планета, швидше за все, завжди була сухою і холодною. Багато фахівців не згодні з висновком дослідників. На їхню думку, формування глинистих мінералів - дуже складний процес, а автори статті все зайве спрощують. Так, наприклад, у кінці серпня 2011 року в Nature Geoscience з'явилася стаття, в якій вчені, аналізуючи розподіл філлосилікатів (також клас глинистих матеріалів) на поверхні планети, прийшли до висновку, що на Марсі існували океани, але досить холодні.

Зараз ви читаєте новину «Учені стверджують, що життя на Марсі було під землею». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua