- Найбільша проблема Києва – це відсутність стратегії розвитку міста. Тому нині важливо розробити стратегію розвитку та її покрокову реалізацію. Минулого року на кошти Світового банку в Києві розробили нову транспортну модель. Вона допомагає зрозуміти, як місто реагуватиме на будь-які рішення. Зараз нам потрібно планувати конкретні кроки її реалізації, - стверджує урбаніст Григорій Мельничук, 32 роки.
Які переваги нової транспортної моделі?
Завдяки моделі більш оптимально будуватимуться маршрути і розв'язки. Менше буде неадекватних проектів. Менше стане і приватних перевізників. Але є ризик, що її можуть покласти на поличку. Така ситуація склалася у Львові. Тут до Євро-2012 розробили транспортну модель. Після Євро її не використовували.
Коли побудують метро на Троєщину?
За попередніми підрахунками будівництво метро на Троєщину коштуватиме від 10 до 20 млрд грн. Це не враховуючи, що 4,3 млрд мають піти на добудову Подільського мосту. Це при оцінках по курсу 8 грн за долар. Зараз ніхто не ризикує перерахувати кошторис. Тому в найближчі 10-15 років метро на Троєщині не буде. Швидшим і дешевшим є варіант запустити міську електричку на вулиці Бальзака. Таким способом жителі Троєщини зможуть доїхати до центру міста за 20-25 хвилин без пересадок. Ця практика дуже поширена у світі. Наприклад, у Берліні, Сіднеї.
Як вирішити проблему засилля малих автобусів у Києві?
Зробити це можна зробити за умов створення системи єдиного квитка. За таких умов місто у перевізника купуватиме лише кілометраж. Перевізник тоді не переймається питанням, скільки пасажирів до нього зайшло.
Як тоді бути з пільговиками?
Пільги – це питання до муніципалітету. У нас досі немає системи підрахунку перевізників та пільговиків, тому не зрозуміло, скільки треба компенсувати. За таких умов пільговикам можуть дати адресні проїзні. Така система діє у Вінниці. Для цього можна використати картку киянина. Але для цього у кожному автобусі, трамваї чи тролейбусі мають бути електронні зчитувальні прилади.
Скільки має коштувати квиток на транспорт?
Дискусії про ціну на разовий квиток - це популізм і потакання приватним перевізникам. Європейська практика – це стимулювання придбання багаторазових квитків, тобто проїзних. Продаючи багаторазові проїзні, перевізник отримує попередню плату. Це дає змогу більш адекватно планувати бюджет, купівлю запчастин і палива. Разовий квиток має коштувати 10-15 грн. Нинішні 3 грн насправді – це дуже мало. Але якщо ви порахуєте вартість поїздки у річному проїзному у Празі, то здивуєтеся - вона співмірна з Києвом.
У Києві планують запустити 12 нічних маршрутів. Як думаєте, вони будуть ефективними?
Дивно, що в нас цього досі не було. Це європейська практика. Наприклад, у Будапешті близько 40 нічних маршрутів, у Берліні – понад 70. Київ - величезне місто. Багато людей, що працюють вночі. Все буде залежати від інформаційної кампанії. Вона може змінити звички людей.
Коментарі
4