Київський трамвай - система електричного трамвая міста Києва, перша електрична трамвайна мережа на території колишньої Російської імперії, друга на території сучасної України — після львівського трамвая. Відкрита 13 червня 1892 року.
У 1870–80-х роках розглядалося декілька проектів будівництва у Києві міської залізниці на кінській тязі, але жоден не був втілений у життя. 1886 року свій проект запропонував інженер Аманд Струве. 20 липня 1889 року він підписав контракт з Київською міською Думою, а за півроку створив акціонерне "Товариство Київської міської залізниці", яке займалося впровадженням трамвая на вулицях міста.
18 (30) червня 1891 року відбулася урочиста церемонія закладання кінного трамвая, на якій були присутні губернатор, віце-губернатор, секректар губернського дворянства, міський голова, члени управи, депутати Міської Думи. На Великій Васильківській вулиці поблизу сучасної Либідської площі губернатор молотом прибив рейку до шпали.
З 1950-х років починається поступовий процес, з одного боку, витіснення трамвая з центральної частини міста, а з іншого — його інтенсивний розвиток на околицях. У 1954 році було відкрито трамвайну лінію новоспорудженим мостом імені Патона до сучасної Ленінградської площі.
Наразі перебуває в стані занепаду, про що свідчать зношений та застарілий рухомий склад і постійні скорочення мережі. Система налічує 23 маршрути, має довжину 156,8 км, обслуговується трьома депо.
Коментарі